Denník N

D1 s R1 sa majú prepojiť cez Martin, nie cez Ružomberok. Cestu na juhu odporúčajú cez Levice

Modrou plánované, čiernou hotové a červenou rozostavané úseky diaľnic a rýchlostných ciest
Modrou plánované, čiernou hotové a červenou rozostavané úseky diaľnic a rýchlostných ciest

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Dlho očakávaná štúdia je na svete, prepájať D1 s R1 tunelom popod Nízke Tatry sa podľa nej neoplatí. Odporúča vedľajšiu trasu cez Turiec.
  • Na juhu sa zasa ukazuje ako lepší variant spojenie cez Levice než doteraz pripravovaná trasa cez Krupinu. 

Prepojenie diaľnice D1 s rýchlocestou R1 tak skoro nebude. Štúdia uskutočniteľnosti ukázala, že štvorprúdovú diaľnicu medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom náročným terénom popod Nízke Tatry sa stavať neoplatí. Odporúča alternatívnu trasu cez Turiec, teda medzi Martinom a Žiarom nad Hronom. Ani tá síce nie je akútne potrebná, ale štúdia

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Doprava

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie