Denník N

Meškalo vám EC-čko do Česka? Veľká výluka sa skončila, no výstavba rýchlotrate sa iba rozbieha

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Vlaky na Slovensku dnes jazdia najviac rýchlosťou 160 km/h, a to v úsekoch medzi Bratislavou a Žilinou. Pracovalo sa na tom od roku 1999.
  • Keby platili zmluvy, tento rok by bola veľká časť železničnej trate na Záhorí prerobená na 200-kilometrovú rýchlosť.
  • Nebude to tak, no železničiari hlásia čiastkový úspech na hranici s Českom.
  • Veľká rekonštrukcia však znamená aj nižší komfort na medzištátnych linkách.

Cez rieku Morava na hranici s Českom v stredu prešiel prvý vlak po takmer dvoch týždňoch. Končí sa totiž významná výluka, ktorú pocítili hlavne cestujúci na medzištátnej trase Budapešť – Bratislava – Praha.

V úseku medzi Břeclavou a Kútmi bola vlaková doprava úplne vylúčená, nahradila ju obchádzka cez Hodonín a v Břeclavi sa muselo spravidla aj prestupovať, ak chcel niekto cestovať ďalej.

Ukončenie výluky je dôležité nielen preto, že sa premávka na medzištátnej trati vráti do bežného režimu. Je to zároveň dôkaz, že kontrakt na prerábku trate na Záhorí na 200 kilometrov za hodinu nie je len na papieri.

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie