Denník N

Na opravy ciest potrebujeme miliardu, inak nás čaká zatváranie mostov a obchádzky dlhé desiatky kilometrov, hovorí expert na dopravu

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Na opravy ciest prvej triedy a hlavne mostov v zlom stave by sme potrebovali miliardu eur, a to čo najskôr, hovorí expert na dopravu z Útvaru hodnoty za peniaze Rastislav Farkaš. Inak sa nám podľa neho môže stať, že sa budú uzatvárať ešte viac, ako to vidíme dnes, a šoféri budú jazdiť aj po desiatky kilometrov dlhých obchádzkach.

Na peniaze z eurofondov sa podľa neho nemáme spoliehať. Tie by nestačili ani na komplexné prefinancovanie diaľnice na Kysuciach, čo by mal byť podľa neho jeden z prioritných projektov.

V rozhovore hovorí aj o tom:

  • ako to vidí s autostrádou od Prešova do Poľska a na Ukrajinu;
  • kedy možno rátať s diaľnicou na Kysuciach;
  • čo sa stane, ak nezačneme výhybky prehadzovať automaticky.

Ako sa vám spolupracovalo s bývalou vládnou koalíciou?

Vzťahy boli veľmi korektné, dokonca došlo k posilneniu kompetencií Útvaru hodnoty za peniaze. Začali sme hodnotiť potrebu a efektívnosť projektov v hodnote už od milióna eur, predtým sme hodnotili projekty nad 40 miliónov. Spolupráca so štátnymi podnikmi bola na dobrej úrovni a bolo cítiť politickú podporu zo strany vedenia ministerstva financií.

Zvonku to vyzeralo, že sa stále hádate, minimálne s ministrom dopravy Andrejom Doležalom. Často tvrdil, že vinou ÚHP ľudia čakajú dlhšie na diaľnice.

Rozhovory a spolupráca boli veľmi korektné a konštruktívne. Pozitívnymi príkladmi sú analyticky podložené prioritizácie investícií v doprave. Na ich základe sa internými kapacitami vypracovali investičné plány alebo štúdie uskutočniteľnosti pre modernizácie železníc na západnom a východnom Slovensku.

Čakáte, že sa kvalita vzťahov zmení po nástupe novej vlády?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Doprava

Rozhovory

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie