Denník N

Prečo míňame viac na zábavu, aj keď by sme mali šetriť

Ilustračné foto - Danny Howe / Unsplash
Ilustračné foto – Danny Howe / Unsplash

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Dobrý deň, čítate ďalšie vydanie newslettra Marš, ktorý vychádza aj na stránkach Denníka N. V tomto vydaní sa dozviete, že rekordné ceny vstupeniek na koncerty speváčok Beyoncé a Taylor Swift majú veľa spoločného s koronakrízou a infláciou.

Prečo sme ochotní zaplatiť tak veľa za zábavu?

Podľa denníka New York Times je dôvodom rastúcich výdavkov na zábavu ekonomická neistota, znižujúce sa rozpočty domácností a naša skúsenosť s covidovou pandémiou.

Tento jav, ktorý je v rozpore s tradičným spotrebiteľským správaním v čase inflácie, ekonómovia označujú anglickým slovom funflation. Vzniklo spojením anglických slov fun (zábava) a inflation (inflácia). V minulosti mali spotrebitelia v časoch neistoty tendenciu celkovo sa uskromniť a míňať len na nevyhnutné veci, ako je výmena práčky alebo kúpa nového auta.

Situácia sa zmenila po pandémii. Vzhľadom na koronavírus sme strávili dlhé obdobie doma a ochudobnili sme sa o veľa udalostí a zážitkov. Zdá sa, že chceme dobehnúť to, čo sme zmeškali, a zároveň máme obavy, že by sa situácia mohla zopakovať. Preto za zážitky míňame oveľa viac ako v minulosti, aj keď by sme mali skôr šetriť.

Ako sa to prejavuje?

Výrazne sa napríklad zvýšil záujem o

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Google

Marš

Obchod

Ekonomika

Teraz najčítanejšie