Denník N

Tlačenice nebudú, wifi áno a klíma tiež, sľubuje šéf Leo Expressu, ktorý preberá trať Komárno – Bratislava

Peter Köhler. Foto - Leo Express
Peter Köhler. Foto – Leo Express

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Vo vlakoch sa tlačiť nebudete, lebo ich výkony zvýšime o polovicu, klíma by sa kaziť nemala, sľubuje Peter Köhler, riaditeľ Leo Expressu, ktorý začne o mesiac premávať na linke Bratislava – Komárno.

Česká firma nahradí štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorá tu zase pred pár rokmi vystriedala RegioJet.

Vlaky majú vďaka tejto zmene od 10. decembra jazdiť častejšie. Zrýchliť sa však zásadne nedajú, aj keď jazdné súpravy Leo Expressu by vyššiu rýchlosť zvládli, vysvetľuje šéf firmy. Jedným z dôvodov je, že južná trať do Bratislavy má iba jednu koľaj a aj na tej sú obmedzenia, pre ktoré sa tu jazdí priemernou rýchlosťou 50 – 60 kilometrov za hodinu.

Keby sa maximálna rýchlosť zvýšila najmenej na 120 km/h, cesta z Komárna do Bratislavy by sa mohla skrátiť z približne dvoch hodín na 1 hodinu, hovorí Köhler.

Cestovné podľa neho zostane rovnaké, ale pribudne ročný lístok za 365 eur. „V rámci tejto tarify si budete môcť napríklad posedieť v takzvanej lóži na bratislavskej hlavnej stanici, kým budete čakať na vlak,“ sľubuje Köhler.

V rozhovore vysvetľuje aj:

  • odkiaľ sú vlaky, ktoré nasadia na južnej trati;
  • že meškaní bude napriek zlej infraštruktúre menej, pretože všetky vlaky budú toho istého typu;
  • či už majú dosť personálu a kde ho nabrali, ale aj
  • či verí, že do ich nástupu sa skončí výluka od Podunajských Biskupíc na hlavnú stanicu, a
  • koľko peňazí od štátu dostanú za svoje služby.

Ako často budú jazdiť vaše vlaky na linke Komárno – Bratislava?

Denne cez pracovný týždeň budeme prevádzkovať takmer 100 spojov medzi Bratislavou, Kvetoslavovom, Dunajskou Stredou a Komárnom. Dôjde k celkovému nárastu ako kapacity, tak vlakokilometrov o viac ako 50 percent.

Každú hodinu budú vychádzať dva vlaky z Komárna do Bratislavy? 

Je to nastavené tak, že hustota spojov je vyššia počas pracovného týždňa a nižšia cez víkend. Na úseku medzi Dunajskou Stredou, Kvetoslavovom a Bratislavou sa bude v špičke jazdiť každých 20 minút. Medzi Komárnom a Bratislavou to bude v špičke každých 30 minút.

Jednotka Leo Expressu. Foto – Leo Express

Cesta z Komárna do Bratislavy dnes trvá asi dve hodiny, z Kvetoslavova do Bratislavy okolo pol hodiny. Ako dlho potrvá cesta Leo Expressom?

Cesta z Komárna do Bratislavy bude trvať tiež zhruba dve hodiny. Bude zavedený rýchlejší spoj REX s menším počtom zastávok. Cestovnú rýchlosť nebolo možné skrátiť vzhľadom na zvýšenie frekvencie vlakov.

Jazdný čas

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Firmy

Rozhovory

Železnice

Ekonomika

Teraz najčítanejšie