Pôvodne ju v Humennom založili dánski dopravcovia, teraz kamiónová firma žiada o oddlženie pod ochranou súdu

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
- Kamiónový dopravca Eurospeda požiadal o oddlženie potom, čo sa mu už od začiatku koronakrízy postupne zhoršovali finančné výsledky.
- Vlaňajšok bol pre firmu najhorší, strata sa viac ako zdesaťnásobila z 15- na 185-tisíc eur.
- Dopravcov v posledných rokoch zaťažuje nielen zníženie objednávok, ale aj vyššie ceny palív.
Košický mestský súd koncom minulého mesiaca začal v humenskom podniku z oblasti nákladnej cestnej dopravy Eurospeda reštrukturalizačné konanie na jeho vlastný návrh. Zadlžená prepravná firma sa takto chce zbaviť aspoň časti svojich nahromadených dlhov, i keď prísna domáca bankrotová legislatíva dlžníkom káže, aby veriteľom splatili minimálne polovicu hodnoty pohľadávok.
Podnik vo východoslovenskom meste založili už v roku 2004 – presne v roku vstupu Slovenska do Európskej únie – dánski dopravcovia z firmy Leif Sorensen Tanktransport. Spočiatku aj niesol názov svojej materskej firmy.
Do finančných problémov sa však dostal