Denník N

Masívne práce na križovatke D1/D4 sa začnú o rok, obchádzky budú mať tri pruhy pre každý smer, hovorí manažér firmy Budimex

Grzegorz Domaradzki Foto - Budimex
Grzegorz Domaradzki Foto – Budimex

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Práce na rozšírení D1 od Bratislavy smerom na Senec sa rozbehli. „Robíme prekládky inžinierskych sietí, plynovodov, vodovodov… Realizujú sa prvé násypy pod cestné kolektory,” opisuje Grzegorz Domaradzki, manažér poľskej firmy Budimex, ktorá zákazku získala približne pred rokom.

Dôležité je to pre samotný Budimex, keďže zákazka je jeho vstupnou bránou na slovenský stavebný trh, ale ešte viac pre šoférov. Súčasťou kontraktu je totiž dlho očakávané prepojenie D1 s D4, bez ktorého obchvat Bratislavy (D4) neplní svoju hlavnú úlohu: odkloniť kamióny, ktoré tranzitujú do Rakúska a Maďarska.

Hlavná časť prác by sa mala začať o rok, šoféri budú mať k dispozícii obchádzky, ktoré budú mať tri pruhy pre každý smer, vysvetľuje Domaradzki, ktorý v Budimexe manažuje infraštruktúrne zákazky v južnom Poľsku, Česku a na Slovensku.

Všetko by malo byť hotové koncom roka 2025, ale nie je vylúčené, že aj skôr. V Poľsku má Budimex na konte každý štvrtý kilometer autostrád a bežne ich odovzdáva v predstihu, hovorí Domaradzki.

Aj preto je dôležité, ako sa tu poľský gigant udomácni, či tu našiel partnerov a či sa od podpisu kontraktu nestretol s niečím, čo by ho zaskočilo či zmenilo jeho plány. Tie sú stále expanzívne a sledujú ich všetky veľké miestne stavebné firmy. Domaradzki avizuje, že na budúci rok ich už uvidíme aj v biznise železničných zákaziek.

Odpovedá aj na otázky o tom:

  • či budú mať po nástupe novej vlády menšiu dôveru v transparentné súťaže;
  • do akej miery tu chcú fungovať s miestnymi pracovníkmi;
  • ako je to so zamestnávaním žien v stavebníctve.

Bude to rok, odkedy ste získali prvý veľký kontrakt na Slovensku, a to na stavbu križovatky D1/D4. Zaskočilo vás odvtedy niečo, s čím ste nerátali?

Zaskočilo nás veľa vecí

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Doprava

Firmy

Rozhovory

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie