Zelený newsfilter: Šéf Volva v rozhovore dráždi konkurentov, ktorí chcú byť ako Apple alebo Google

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Švédsko-čínska automobilka Volvo, ktorá stavia nový závod aj na Slovensku, nahnevala pred časom svojich európskych konkurentov vystúpením z vplyvnej lobistickej skupiny európskych výrobcov vozidiel ACEA.
Dôvodom boli rozdielne pohľady na elektromobilitu. Volvo chce predávať čisto elektrické vozidlá už v roku 2030, teda o päť rokov skôr, než to bude v EÚ povinné.
Šéf automobilky Jim Rowan, ktorý na jej čelo nastúpil len pred 18 mesiacmi a predtým šéfoval spoločnosti Dyson známej luxusnými vysávačmi, sa v podcaste Decoder rozhovoril o svojej stratégii. Stojí za vypočutie.
Mnohé zmeny, ktoré šéf automobilky zavádza, vyznievajú provokatívne, niektoré až riskantne. No odvaha je presne to, čo podľa mnohých analytikov európskym automobilkám, na rozdiel od rivalov v Ázii a v USA, chýba.
Rowan v rozhovore vysvetľuje aj to, ako chce napriek klesajúcemu dopytu po elektromobiloch a cenovej vojne, ktorú odštartovala Tesla Elona Muska, zvýšiť marže z ich predaja.
Celý podcast má niečo vyše hodinu. Ak nemáte čas si ho vypočuť, najzaujímavejšie momenty sme zhrnuli v prvom bode Zeleného newsfiltra.
Budeme radi, keď nám v diskusii napíšete, čo si o stratégii Jima Rowana myslíte.
V tomto vydaní Zeleného newsfiltra nájdete aj prehľad najdôležitejších bodov, ktoré si dala nová slovenská vláda do programu v oblasti životného prostredia.
Má 1 610 slov a prečítate ho za 8 minút. K dispozícii je aj ako podcast pre predplatiteľov. Nájdete ho v aplikácii Denníka N alebo na webe v hornej časti newsfiltra.