Denník N

Výnimka pre ukrajinské kamióny sa zneužíva a ohrozuje naše firmy, hovorí líder slovenských dopravcov

Foto - Pavol Piešťanský, Yellow Express
Foto – Pavol Piešťanský, Yellow Express

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Výnimky pre ukrajinské kamióny zobrali slovenským dopravcom asi tretinu biznisu. Problémom je aj to, že ich zneužívajú firmy, ktoré ani nie sú ukrajinské, tvrdí prezident združenia dopravcov Česmad Pavol Piešťanský.

„Na Ukrajine sa registrovali firmy z Turecka a iných krajín mimo EÚ, ktoré inak potrebujú na prepravy v EÚ povolenky. Ale to sú fiktívne ukrajinské firmy. Je relatívne jednoduché presunúť značky do inej krajiny.“

Výnimky pre ukrajinské firmy sú v praxi už vyše roka. Problém narástol časom, pretože istý čas trvalo, kým sa na Ukrajinu presunuli dopravcovia z iných krajín mimo EÚ, myslí si Piešťanský. „Kým si uvedomili, aká je to zlatá baňa.“

V kombinácii so zdražujúcim mýtom a ďalšími nákladmi tak môže podľa Piešťanského tretina slovenských dopravcov skrachovať. Česmad sa však neplánuje zapojiť do blokády, ktorú avizuje konkurenčná Únia autodopravcov Slovenska od piatka na priechode Vyšné Nemecké. Očakáva výsledok od diplomatického tlaku. V rozhovore vysvetľuje aj:

  • aké výnimky dnes platia v kamiónovej doprave;
  • čo hovorí na výčitku, že slovenskí dopravcovia dumpujú ceny v Nemecku;
  • koľko stojí vodíkový a elektrický ťahač a prečo je to dôležité teraz.

Aké výnimky majú dnes ukrajinské dopravné firmy na Slovensku?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Firmy

Rozhovory

Ekonomika

Teraz najčítanejšie