Denník N

Nová baterkáreň v Šuranoch? Dobrá správa, len pozor na detaily a pracovný trh (anketa)

Hotový batériový článok. Foto N - Tomáš Hrivňák
Hotový batériový článok. Foto N – Tomáš Hrivňák

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Do Šurian prichádza nová investícia. O tom, že tam fabriku na batérie do elektromobilov postaví čínsky Gotion a domáci startup InoBat, informovala vláda ešte minulý týždeň. Menej už je známe, čo všetko príchod takejto investície znamená, okrem toho, že má zamestnať okolo 1 500 ľudí.

Odborníkov, zástupcov automobiliek, ale aj bývalého ministra sme sa preto pýtali, ako hodnotia príchod novej investície do Šurian a čo si o novej baterkárni myslia. Napríklad aj preto, že ide o investora s čínskym pozadím, o región s relatívne nízkou nezamestnanosťou a zatiaľ nie je jasné, či medzi zákazníkmi baterkárne budú aj miestne automobilky.

V ankete odpovedajú:

Matej Horňák, makroekonomický analytik Slovenskej sporiteľne,

Guillermo Mancholas, výkonný riaditeľ Jaguar Land Rover z Nitry,

Karel Hirman, bývalý minister hospodárstva,

Peter Kompalla, výkonný člen predstavenstva Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komory,

Patrik Križanský, riaditeľ Slovenskej elektromobilovej asociácie (SEVA)

Michal Nič, hovorca trnavskej automobilky koncernu Stellantis a

Matej Šimalčík, výkonný riaditeľ Stredoeurópskeho inštitútu ázijských štúdií (CEIAS).

Najprv stručný výber z odpovedí:

Matej Horňák, makroekonomický analytik Slovenskej sporiteľne:

Samotné umiestnenie investície v Šuranoch konkuruje ďalším významným zamestnávateľom v koncentrovane priemyselnej časti Slovenska. Dostatok pracovnej sily preto ešte bude výzvou nielen pre samotný Gotion, ale aj pre ostatných zamestnávateľov, ktorí môžu čeliť odlevu zamestnancov. Napríklad už automobilky v Bratislave či Nitre museli zabezpečiť zmluvnú dopravu pre zamestnancov aj zo vzdialenejších regiónov.

Guillermo Mancholas, výkonný riaditeľ Jaguar Land Rover Nitra:

Takáto udalosť predstavuje j

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika

Teraz najčítanejšie