Denník N

Pád 123Kuriera ohrozuje pred Vianocami aj mnohé e-shopy. Na ich novej stránke je vyše 400 poškodených

Titulná fotografia novej facebookovej stránky "123Kurier poškodení dodávatelia a odberatelia". Foto - Facebook
Titulná fotografia novej facebookovej stránky „123Kurier poškodení dodávatelia a odberatelia“. Foto – Facebook

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Zavretie veľkej kuriérskej firmy 123Kurier robí problémy aj množstvu e-shopov.
  • Musia siahať na svoje finančné rezervy a tie, pre ktoré je predvianočný čas kľúčovým obdobím roka, sa dostávajú až do existenčných problémov.
  • Väčšie e-shopy obvolávajú svojich zákazníkov, či im vôbec stihli prísť objednávky pred pádom 123Kuriera.
  • Poškodené e-shopy sa organizujú cez sociálne siete a chystajú spoločný právny postup.

Keď spadne do dlhov veľká firma, ktorá obsluhuje výraznú časť nejakého odvetvia, zvykne to zasiahnuť aj množstvo podnikov okolo nej. A až existenčne sú ohrozené hlavne menšie podniky, ktorým problémová veľkofirma vykrývala väčšiu časť príjmov.

Presne to sa teraz stalo na domácom trhu internetového predaja po páde oravskej logisticko-doručovacej firmy 123Kurier. Podnik v rukách rodiny Melníkovcov z oravskej Nižnej mal za svoje služby vlani tržby až vo výške 19 miliónov eur a ešte k záveru vlaňajška zamestnával 80 ľudí, a tak nie je prekvapením, že do problémov to ťahá aj množstvo tunajších e-shopov.

V zavretých depách 123Kuriera podľa e-shopov uviazlo množstvo nedoručených zásielok, ktoré sa im vraj vrátia, ale nevedia kedy. Zákazníkom nielen že neprišiel tovar, ale kuriérska firma e-shopom neuhrádza ani platby konečných zákazníkov za dodaný tovar. A všetko sa to deje pred Vianocami s veľkými objednávkami darčekov.

„Od polovice októbra nemáme vyplatené dobierky, ktoré 123Kurier prevzal od našich zákazníkov. Ide o 3 200 eur. Pre nás ako malú firmu je to skoro likvidačné, lebo ide o mesačnú výplatu pre dvoch ľudí,“ hovorí majiteľka malého e-shopu na predaj surovín na výrobu mydiel a sviečok.

Svoje meno nechce zverejňovať, nakoľko 123Kurier podľa nej svojich partnerov upozornil, že ak budú o jeho problémoch hovoriť verejne, bude sa voči tomu brániť právnou cestou.

Majiteľ iného e-shopu na detské plienky aj drogériu pod názvom Plienky-Dada Róbert Ďurica sa však nebojí hovoriť aj verejne. Sťažuje sa, že 123Kurier o svojich dlhoch voči e-shopom skoro vôbec nekomunikuje.

„Je to ako písať si s robotom“

„S nimi sa

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Obchod

Ekonomika

Teraz najčítanejšie