Denník N

Hviezda dopravného poradenstva po strate štátnych zákaziek padla do dlhov a skrýva sa pod ochranu súdov

Zakladateľ a generálny riaditeľ firmy Výskumný ústav dopravný Ľubomír Palčák (v strede) v čase keď sa jej ešte darilo Foto - Výskumnú ústav dopravný
Zakladateľ a generálny riaditeľ firmy Výskumný ústav dopravný Ľubomír Palčák (v strede) v čase keď sa jej ešte darilo Foto – Výskumnú ústav dopravný

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Žiadny dopravný expert nie je na Slovensku známejší ako Ľubomír Palčák, majiteľ Výskumného ústavu dopravného.
  • Dlho sa dostával aj k veľkým štátnym zákazkám a pri kauzách z dopravnej oblasti sa často staval na stranu štátu.
  • Teraz padol do dlhov a len na odvodoch dlží 78-tisíc eur.

Majiteľ žilinského Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák je už dlho v domácich médiách najcitovanejším dopravným analytikom. Iste aj preto, že sa tejto oblasti nepretržite venuje už od spoločného štátu s Českom, jeho firma sa hlási k 70-ročnej tradícii a intenzívne spolupracuje aj so žilinskou dopravnou univerzitou.

Palčákov výskumný ústav sa navyše dostával k mnohým lukratívnym štátnym zákazkám za vlád Smeru, v rámci ktorých napríklad meral a vyhodnocoval intenzitu dopravy a jej vplyvy na životné prostredie.

Teraz však jeho Výskumný ústav dopravný ide na vlastnú žiadosť do odpisovania dlhov pod ochranou súdov. Odobril mu to žilinský okresný súd začiatkom tohto týždňa po tom, čo si preveril, že firma môže prejsť takouto reštrukturalizáciou.

Podnik s mnohomiliónovými štátnymi zákazkami teda padol do takých dlhov, že sa z nich nevie dostať sám a potrebuje, aby mu jeho veritelia časť dlhov odpustili. Či sa mu to podarí, bude závisieť od toho, či pre veriteľov pripraví dostatočné výhodný a dôveryhodný plán ozdravenia. Podmienkou je, že im musí zaplatiť minimálne polovicu ich pohľadávok.

Ako hlboko spadol žilinský privátny výskumák  

  • Po troch rokoch s menšími ziskami v objeme od 27- do 145-tisíc eur sa firma v roku 2022 prepadla

    Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Firmy

Ekonomika

Teraz najčítanejšie