Denník N

Chcete vo firme použiť AI? Zbierajte dáta, ktoré majú v hlavách zamestnanci, hovoria experti

Ilustrácia – T. H. s Midjourney
Ilustrácia – T. H. s Midjourney

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Umelou inteligenciou si v biznise nepomáhajú už len veľké technologické firmy, ako sú Google či Meta.
  • Jej význam v posledných dvoch rokoch stúpa aj pre bežných podnikateľov. 
  • Tých, ktorí budú pri zavádzaní AI pomalí, môže predbehnúť konkurencia. Tí, ktorí urobia chybné rozhodnutie, prerobia. 

Nástroje ako ChatGPT, Midjourney či Microsoft Copilot môžu podnikom pomôcť zvýšiť efektivitu práce, zlepšiť rozhodovanie alebo kontakt so zákazníkom. Niektorým firmám sa dokonca oplatí vyvinúť si svoj vlastný AI model.

Aj keď mnohí ľudia považujú AI za novú technológiu, s ktorej zavádzaním treba radšej počkať, v skutočnosti sú hlavné princípy, vďaka ktorým funguje, dosť vyspelé a rokmi overené.

Keď máte napríklad e-shop s tričkami, umelá inteligencia vám pomôže s návrhom dizajnu, so správnym umiestnením na stránke aj s analýzou predaja. Po čase môže navrhnúť aj najvhodnejšie nové dizajny podľa toho, ktoré tričká sa predávali najviac.

Firmy, ktoré s využitím AI budú pridlho otáľať, môže predbehnúť šikovnejšia konkurencia. „Existuje riziko, že sa odvetvie, v ktorom podnikám, zmení a moja firma nechytí správne a včas vlnu a AI transformáciu buď neprežije, alebo z nej nevzíde ako tá úspešná,“ vysvetľuje Filip Tichý, audítor konzultantskej firmy Grant Thornton.

Problémy môže priniesť aj to, keď firma začne používať modely umelej inteligencie bez dostatočnej prípravy. „AI aplikácií je veľa a nie sú lacné. Je veľmi ľahké minúť veľa peňazí bez toho, aby hodnota získaná z investícií bola adekvátna,“ hovorí Tichý.

V rozhovore s Filipom Tichým a Jakubom Chudíkom, ktorý založil firmu Assetario s AI riešeniami pre firmy, sa dozviete:

  • Čo musí firma zvládnuť, aby sa zavádzanie umelej inteligencie neskončilo neúspechom.
  • Pre ktoré podniky má zmysel vyvinúť si vlastné systémy umelej inteligencie.
  • Aké sú riziká, keď biznis zavedie umelú inteligenciu nepremyslene alebo ju nezavedie vôbec

    Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Rozhovory

Startupy

Technológie

Umelá inteligencia

Ekonomika

Teraz najčítanejšie