Denník N

Hypernova sa už v Bratislave zmenšuje, zmeniť sa má do konca februára

V Avione už Hypernova nebude. Foto – N
V Avione už Hypernova nebude. Foto – N

V bratislavskom nákupnom centre Avion už ukrojili z hypermarketu, o niekoľko dní by mal obchod fungovať na praktickejšej ploche.

Z pôvodnej predajnej plochy ubudlo, ponuka tovaru sa zúžila na menší priestor. To už nie je realitou len v hypermarketoch Carrefour, ale aj v hypermarkete Hypernova v bratislavskom nákupnom centre Avion.

V tom už pred niekoľkými týždňami začalo ubúdať tovaru. Na niektorých pultoch sa pozdĺž celej šírky pultu hromadili tie isté tovarové položky.

Teraz je už časť plochy predajne, kde boli nealkoholické a alkoholické nápoje, ohradená a oddelená plentou, zákazníci sa do nej nedostanú. Upozornil na to čitateľ na Facebooku Retazce.sk.

Hoci spoločnosť Terno Group, ktorá predajňu prevádzkuje, tvrdí, že obchod momentálne prerába, z jej vyjadrení vyplýva, že na menšej ploche už do budúcnosti aj ostane.  Reťazec sa totiž snaží prispôsobiť formát obchodu tomu, čo momentálne preferujú zákazníci – a to sú menšie a stredne veľké typy predajní.

„Optimalizácia našich predajných plôch v obchodoch Hypernova je jednou z kľúčových zmien, ktoré sme avizovali začiatkom februára pri vstupe nového investora. Bola nevyhnutná – dôvodom sú meniace sa preferencie a potreby kupujúcich v prospech stredných a menších formátov,“ povedal pre Denník N Oto Lanc, generálny riaditeľ spoločnosti Terno Group.

O väčších zmenách rokujú

V bratislavskom Avione už s touto zmenou začali a do konca februára chce reťazec predstaviť zákazníkom obchod na novej, praktickejšej ploche. „Na tomto postupe sme sa dohodli s nákupným centrom Avion z krátkodobého hľadiska, pričom rokovania o výraznejších zmenách v spojení s predstavením nového konceptu ešte pokračujú,“ dodal Lanc.

To, či zmenšovanie predajní v najbližších týždňoch zasiahne aj zvyšné predajne Hypernova, ktoré ešte na slovenskom trhu ostali, nie je jasné. Lanc povedal, že s nájomcami nákupných centier rokujú aj o ďalších pobočkách Hypernova. „Keď dospejeme k výsledku, budeme verejnosť informovať,“ dodal.

Zmenšenie predajní Hypernova a odchod z formátu hypemarketu ohlásili zástupcovia spoločnosti Terno už začiatkom februára. Naznačili, že plocha predajní Hypernova by v budúcnosti nemala byť väčšia než tá, ktorú má predajňa Terno v bratislavskom nákupnom centre Aupark.

Tovar dopĺňajú postupne

Tomu, že spoločnosť mení podobu obchodov, pripisoval Lanc aj výpadky niektorých tovarov na pultoch obchodov Moja Samoška, Hypernova či Terno. Začiatkom februára sľúbil, že do dvoch – troch týždňoch by sa mala vyriešiť aj situácia s výpadkami tovaru na pultoch.

To sa však všade vyriešiť nepodarilo.

„S dodávateľmi už niekoľko týždňov hovoríme o zmenách, ktoré sú spojené s príchodom nového investora a našou stratégiou v jednotlivých typoch obchodov. V mnohých prípadoch sme už dospeli k dohode a naše obchody postupne napĺňame tovarom, ktorý prechodne chýbal,“ vysvetlil Lanc.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Problémy Carrefouru

Ekonomika

Teraz najčítanejšie