Denník N

Šéfoval firme spájanej s Výbohom. Keď skrachovala, Ficova vláda ho dosadila do vedenia NDS

Miroslav Výboh sa o výstavbu dialnic môže už dlho zaujímať cez firmu Doprastav aj keď on sám jej spoluvlastníctvo odmieta Foto - Denník N
Miroslav Výboh sa o výstavbu dialnic môže už dlho zaujímať cez firmu Doprastav aj keď on sám jej spoluvlastníctvo odmieta Foto – Denník N

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Od januára je súčasťou vedenia Národnej diaľničnej spoločnosti Július Mihálik.
  • Na tento post prešiel z čela firmy spájanej s kontroverzným Miroslavom Výbohom, ktorý sa v stavebníctve pohybuje už dlho.
  • Doterajší Mihálikov zamestnávateľ navyše nedávno skrachoval a štátu na odvodoch aj pôžičkách dlhuje až dva a pol milióna eur.

Aktualizované 13. 3. o stanovisko Miroslava Výboha 

Od minulého mesiaca je členom predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti patriacej pod ministerstvo dopravy Július Mihálik. Ide o vyštudovaného stavbára z odboru cestných stavieb, ktorý v rovnakom odvetví strávil celú svoju 35-ročnú kariéru. V tomto smere je jeho výber zo strany rezortu dopravy logický.

No zároveň posledných sedem rokov tento muž pracoval ako manažér pre privátnu stavebnú firmu Protron, ktorá je spájaná s blízkym priateľom terajšieho premiéra Roberta Fica Miroslavom Výbohom. Bývalým zbrojárom, ktorý je obžalovaný z prijímania úplatku pri štátnych IT zákazkách. Úplatok vraj podľa svedkov pýtal pre vtedajšieho štátneho tajomníka ministerstva financií Petra Pellegriniho, čo obaja odmietajú.

Výboh je aktívny aj v stavebníctve. Už dlhšie je v domácom biznise považovaný za spoluvlastníka najväčšej slovenskej stavebnej firmy Doprastav, ktorá vo veľkom stavia štátne diaľnice manažované NDS. Výboh sa k Doprastavu nepriznáva.

Oficiálne Výboh spoluvlastnil inú stavebnú firmu Sytiq, ktorú len vlani na jar predal jej manažérom.

Preto je namieste otázka, či prepojenie Mihálika na Výboha nie je pre NDS rizikové. Teda či sa Výboh s pomocou Mihálika nebude chcieť zapájať do diaľničných zákaziek.

Výboh v reakcii na tento publikovaný text spájanie s Mihálikom aj s Doprastavom odmietol. Denníku E napísal, že Mihálika nepozná a vo firme Protron nemá akcionársky ani žiadny iný vplyv. O tom, že nie je konečným užívateľom výhod Doprastavu, rozhodol podľa Výboha už aj súd. Vetu o riziku, že sa s pomocou Mihálika bude chcieť zapájať do štátnych zákaziek, označil za neprípustnú a poškodzujúcu jeho dobré meno. Celé Výbohovo stanovisko je na konci textu.

Denník E sa na riziká spojené s Mihálikom pýtal aj ministerstva dopravy. To zareagovalo, že

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Doprava

Ficova vláda

Firmy

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie