Denník N

Supermarketu Yeme hrozí pokuta, pochybil pri skladovaní potravín

Prvé Yeme vzniklo v susedstve klientskeho centra, ktoré patrí pod ministerstvo vnútra. Foto N - Tomáš Benedikovič
Prvé Yeme vzniklo v susedstve klientskeho centra, ktoré patrí pod ministerstvo vnútra. Foto N – Tomáš Benedikovič

Nový obchod priznal, že urobil chybu a je pripravený niesť za ňu dôsledky. Tvrdí, že skladoval potraviny vonku v čase, keď mal problémy s logistikou.

Aktualizované o 12:28

Približne mesiac po otvorení má nový supermarket Yeme v Bratislave problém. Podľa fotografií, ktoré zaslal týždenníku Trend čitateľ, totiž mal supermarket v polovici marca skladovať potraviny na otvorenom priestranstve v ohradenej časti pri predajni bez spoľahlivej ochrany pred počasím či vtáctvom.

Podľa fotografií mal takto pri predajni vystavené jablká, pomaranče, hrušky, ananás či vajcia. Informáciu priniesol etrend.sk, ktorý zároveň požiadal inšpekčné orgány, aby skladovanie zachytené na fotografiách preverili.

Hrozí im za to pokuta

Štátna veterinárna a potravinová správa (ŠVPS) tak urobila. Yeme po kontrole pre Trend reagovalo, že chybu vraj neurobilo. „Včera sa na podnet vášho čitateľa uskutočnila úradná kontrola a tá zistila, že všetky potraviny sú uvádzané do obehu v súlade s hygienickými požiadavkami a teplotný reťazec sa dodržiava,“ reagovali.

No priznali, že mali na dvore, aj v čase kontroly, dočasne uskladnený tovar, ale na paletách a pod prístreškom. Boli to podľa nich vybrané druhy, konkrétne zemiaky, cibuľa a melón, ktoré sa aj v prírode vyskytujú vonku, a balené nápoje.

To napokon zistila aj ŠVPS, na otvorenom priestranstve pri predajni našla v čase kontroly pivo, nealko nápoje, zemiaky, cibuľu a melón. Inšpektori podľa Trendu vydali na mieste zákaz uskladňovania potravín vo vonkajšom priestore predajne a úrad začal správne konanie o uložení pokuty.

„Urobili sme chybu a sme pripravení niesť za ňu dôsledky. Stalo sa tak v čase, keď sme mali problémy s logistikou, aj keď vieme, že nás to neospravedlňuje. Je nám to všetkým ľúto a urobili sme všetko pre to, aby sa nič podobné v budúcnosti neopakovalo. Všetkým našim zákazníkom sa ospravedlňujeme,“ reagovalo Yeme neskôr na Facebooku Reťazce.

Nestíhali tovar presúvať

Podobnú reakciu poskytol Denníku N dnes aj Peter Varmuža, šéf spoločnosti Slovenský potravinársky priemysel, ktorá supermarket Yeme prevádzkuje. „Uznávame, že sme urobili chybu, okamžite sme vykonali nápravu. Už sa to nestane. Bolo to na začiatku, keď sme boli zaskočení obrovským záujmom zo strany zákazníkov,“ dodal Varmuža pre Denník N.

Vysvetlil, že nápoje, ovocie či zeleninu mali vo vyhradenom priestore pri predajni počas niekoľkých dní, no vždy len na niekoľko hodín, pretože pre veľký záujem zákazníkov tovar nestíhali rýchlo presúvať do skladových priestorov v obchode. „Dnes už tento vonkajší priestor na skladovanie nevyužívame,“ tvrdí s tým, že skladovacie kapacity vo vnútri sú postačujúce.

Podľa Varmužu by určite neskladovali vonku potraviny háklivé na teplotu. To, že sa vonku objavili aj vajíčka, vysvetlil pre Denník N tým, že išlo o nadbytočné vajíčka, ktoré boli určené na vyhodenie. Dnes už podľa neho majú striktne oddelené miesta, kde sú potraviny určené na odpis, od tých, ktoré sú určené na predaj.

Keďže podľa Varmužu inšpektori u nich nezistili závažné prehrešky, napríklad porušenie teplotného reťazca pri predaji potravín, predaj starých či zdravotne rizikových potravín, očakáva, že aj pokuta, ktorú dostanú, nebude vysoká. Odhadol ju na pár stoviek eur.

Riešili už iné problémy

Od otvorenia muselo vedenie supermarketu Yeme riešiť už niekoľko problémov. V deň otvorenia im stiahol z plochy svoje pivo pivovar Erb, s ktorým bol supermarket dohodnutý na spolupráci. V ďalších týždňoch preto Yeme hľadalo iné značky piva, ktoré by mohli Erb nahradiť.

V prvých dňoch po otvorení sa ľudia sťažovali aj na to, že už popoludní nedostali kúpiť čerstvý chlieb či pečivo, ktoré, keďže je robené z pravého kvásku a pečené v unikátnej peci na drevo, má patriť k hlavným lákadlám tohto obchodu. Obchod tento problém následne riešil reorganizáciou práce a prijímaním nových ľudí, ktorí robia v pekárni.

🗳️ Ak chcete podporiť našu prácu pred druhým kolom volieb aj nad rámec predplatného, môžete to urobiť aj darom.🗳️

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Problémy Carrefouru

Ekonomika

Teraz najčítanejšie