Denník N

SDKÚ sa zastala kritizovaného obchvatu Bratislavy za miliardy eur

Ministerstvo dopravy a jeho poradcovia na seminári vysvetľovali, ako to vidia s obchvatom Bratislavy. Foto - Tasr
Ministerstvo dopravy a jeho poradcovia na seminári vysvetľovali, ako to vidia s obchvatom Bratislavy. Foto – Tasr

Doposiaľ boli plány postaviť nových 60 kilometrov diaľnice za 4 miliardy eur blízke iba poslancovi Mosta-Híd. Teraz sa ich zastáva aj SDKÚ.

Najväčšia zákazka, ktorú plánuje podnikateľom prideliť druhá vláda Roberta Fica, je stavba nového obchvatu Bratislavy s jeho napojením rýchlocestou až po Dunajskú Stredu. Odhaduje sa, že vo finále zaň daňoví poplatníci počas 30 rokov postupne zaplatia asi 4,2 miliardy eur.

Toto číslo si získalo kritiku viacerých opozičných politikov zo Siete či z KDH. Naopak, na stranu veľkej investície sa doposiaľ z opozičných radov výrazne postavil iba člen strany Most-Híd Árpád Érsek, keď na tlačovke vládneho ministerstva dopravy chválil prínosy, ktoré diaľnica prinesie okrem iného aj juhu Slovenska.

Frešo s Počiatkom

Najnovšie sa k argumentom vládneho Smeru pripája aj SDKÚ.

„Tento projekt má riešiť dopravu v Bratislave ako meste, ale aj v župe,“ vysvetľoval v utorok po boku ministra dopravy Jána Počiatka bratislavský župan Frešo.

Na obhajobu vládneho projektu sa podujal aj jeho stranícky kolega Ondrej Matej. Tomu sa príliš nepozdáva, že sa náš obchvat porovnáva s veľmi podobným viedenským. Ten má stáť iba polovicu toho, čo ten náš, čiže asi dve miliardy eur.

Matej upozorňuje, že pri porovnávaní si treba zvlášť všímať technické rozdiely medzi tunajšou a susednou diaľnicou.

„Tam je jedna mimoúrovňová križovatka, tu je ich sedem,“ opísal Matej obchvat Viedne.

Pýtajú sa

Inak sa z opozičných radov hrnie v predvolebnom roku na adresu obchvatu hlasná kritika. Poslanec za KDH Pavol Zajac opakuje, že nikto nikde nevidel žiadny dôkaz o tom, že tieto cesty nemôžeme stavať z rozpočtu, ale musíme ich špeciálnym spôsobom 30 rokov splácať, čo pridá na cene cez úroky za úvery.

Do diskusie sa zapojil aj nezaradený parlamentný poslanec Jozef Kollár. Nespochybnil, že obchvat Bratislavy treba postaviť, a nenamietal ani to, že ho chceme radšej postupne splácať, hoci to vyjde drahšie. Pýtal sa však, či vie minister Počiatek garantovať, že cena za obchvat nebude vyššia ako napríklad pri obchvate Viedne. „Či to bude postavené za trhovo primeranú cenu?“ pýtal sa Kollár.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na pripomienky@dennikn.sk.

Dnes na dennike.sk

Obchvat Bratislavy

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie