Denník N

PepsiCo vrátila cukor do koly, Coca-Cola ponúkne Fantu a Sprite bez cukru

Foto N - Denisa Čimová
Foto N – Denisa Čimová

Coca-Cola rozširuje portfólio light nápojov na slovenskom a českom trhu, kola bez cukru bude aj bez kofeínu.

Pred niekoľkými mesiacmi koncern PepsiCo ohlásil, že na slovenskom aj českom trhu bude predávať Pepsi Colu, v ktorej bude cukor namiesto izoglukózy. Fľaše Pepsi s týmto zložením sa už predávajú v obchodoch.

Reagoval tak aj na kritiku spotrebiteľov, že v zahraničí majú kolové nápoje iné zloženie ako na Slovensku a v Česku. A aj na to, že ľudia vnímajú cukor ako hodnotnejšiu prísadu než lacnejší fruktózovo-glukózový sirup.

Spoločnosť si od tejto zmeny sľubuje aj nárast predaja nápoja Pepsi a zvýšenie jeho podielu na slovenskom a českom trhu.

Fanta bez cukru, Zero bez kofeínu

Coca-Cola, ktorá do svojho rovnomenného nápoja pre slovenský a český trh pridáva izoglukózu, zatiaľ nereagovala podobne ako konkurent. No ohlásila, že ponúkne dva svoje značkové nápoje – pomarančovú Fantu a Sprite bez cukru. V takomto variante už pritom predáva Coca-Colu Zero. Tú teraz bude predávať aj bez kofeínu.

Marketingový riaditeľ CC HBC ČR/SR Zbyněk Chládek tvrdí, že týmto krokom reagujú na trend zdravého životného štýlu v súčasnej spoločnosti. „Sme radi, že vďaka našim inováciám môžeme spotrebiteľom ponúknuť ešte širší výber. Vychádzame tak v ústrety aj tým, pre ktorých sú light nápoje jedinou voľbou, prípadne preferujú nápoje bez kofeínu,“ hovorí Chládek.

Fanta a Sprite bez cukru, ale aj Zero bez kofeínu by mali byť na slovenskom a českom trhu od augusta. Koncern ich bude plniť pre náš trh do pollitrových fliaš, takže počíta s tým, že ich budú kupovať najmä ľudia, ktorí jedia a aj konzumujú nápoje vonku.

Prvý súboj chutí u nás

Chuť dvoch kolových nápojov svetových koncernov počas letných prázdnin na Slovensku a v Česku prvýkrát preveruje Súboj chutí. Preniesol sa sem projekt s názvom Taste Challenge, ktorý mal v USA premiéru už v roku 1975.

V rámci neho môžu ľudia na 30 miestach vo všetkých krajoch Slovenska rozhodovať v „slepom teste“, ktorý z kolových nápojov dvoch globálnych značiek im chutí viac.

Predpokladáme, že sa do porovnávania chuti kolových nápojov u nás zapojí niekoľko desiatok tisíc účastníkov. Vlani testovala verejnosť chuť týchto nápojov napríklad v Poľsku, kde svoj názor vyjadrilo približne 140-tisíc ľudí,“ uviedol Josef Neumann, generálny riaditeľ PepsiCo SR, ČR a Pobaltie.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Ekonomika

Teraz najčítanejšie