Denník N

Dve percentá alebo dva centy: Výrobky s anjelom na obale pomôžu rodinám

V charitatívnom projekte sa spojilo niekoľko silných značiek. Predaj výrobkov s anjelským logom pomôže rodinám, v ktorých bojuje dieťa či rodič s rakovinou.

Názov Tatranský anjelský krém pre tvarohovo-smotanový krém je na prvý pohľad bežný marketing pre výrobok, ktorý má podľa reklám vždy lahodnú chuť. V tomto prípade má však marketing o jeden rozmer viac – na žltom obale je červeno-biely anjel známej charitatívnej organizácie a dva centy z každého dezertu, ktorý sa predá, putujú od začiatku septembra Dobrému anjelovi.

Charitatívna organizácia, ktorá pomáha rodinám s onkologickými pacientmi, oslovila Tatranskú mliekareň s ponukou, aby sa zapojila do projektu nazvaného AnjelSKý. Riaditeľ Tatranskej mliekarne Ľubomír Valčuha pre Denník N povedal, že s účasťou v projekte nemali problém.

„S Dobrým anjelom komunikujeme už zopár rokov. Tatranský anjelsky krém je nový produkt, testovali sme ho a verím, že bude fungovať,“ povedal Valčuha.

Riaditeľ verí, že dezert bude mať úspech, no keďže ide o nový produkt, netrúfa si odhadovať, v akom objeme by sa mohol predávať a aká suma by vďaka tomu mohla pribudnúť na konte Dobrého anjela a následne rodín, ktorým anjel posiela každý mesiac pomoc.

„Z nášho najpredávanejšieho produktu Paťa predáme 200 000 kusov mesačne. Verím, že z anjelského produktu predáme aspoň 100 000 mesačne,“ doplnil Valčuha. Ak by sa jeho slová naplnili, z predaja tohto výrobku by rodinám mohlo ísť 2 000 eur mesačne.

Nielen višňa, ale aj anjel na obale spája tvarohový dezert s ďalším produktom, ktorý bude pomáhať  – s višňovo-jahodovým čajom značky Popradský čaj od Baliarní obchodu Poprad.

Pri výbere produktu, z ktorého predaja majú drobné centy putovať rodinám na Slovensku, popradská baliareň postupovala trochu inak ako Tatranská mliekareň. Ovocný čaj višňa-jahoda vybrala z niekoľkých dôvodov.

„Popradský čaj je rodinami obľúbená značka, značka s dobrou kvalitou a férovou cenou. Višňa-jahoda je ovocný čaj, ktorý pijú dospelí aj deti, je určený pre celú rodinu,“ vysvetlil Denníku N Viliam Matušek, marketingový riaditeľ Baliarní obchodu Poprad.

Ktoré výrobky už do akcie zapojili

  • Popradský čaj višňa-jahoda,
  • Tatranský anjelský krém višňa,
  • Pšeničná krupica jemná dehydrovaná,
  • Šampóny Dixi,
  • Radoma zeleninová zmes anjelská,
  • Zubné pasty Colgate, Elmex, Meridol : len v predajniach Tesco do 7. 11. 2017,
  • Podravka ochucovadlo 200 gramov: do 7. 11. 2017.

Tvrdí, že do tohto projektu vybrali produkt, ktorý spĺňa parameter „masovej produkcie“, aby bol ľahko dostupný. Zároveň patrí medzi najpredávanejšie.

„Je to produkt, ktorý generuje zaujímavé predajné číslo, vďaka čomu budeme vedieť odovzdať na charitu slušné peniaze. V našom prípade by to odhadom mohlo byť okolo 12 000 eur počas jedného roka,“ povedal Matušek.

Ubezpečuje, že zákazníci sa nemusia obávať toho, že na charitu doplatia oni preto, že by firma zvýšila cenu výrobku. „To naša spoločnosť si ukrojí zo svojej marže. Cena bude rovnaká ako pri iných ovocných čajoch,“ vraví Matušek.

Niektorí podporu ohraničili

Kým mliekareň zmenila celý dizajn téglika, aby bol už na prvý pohľad ľahko rozoznateľný, na škatuľke višňovo-jahodového čaju sa objaví logo anjela, ktorý na príspevok upozorní.

Túto formu označenia zapojenia sa výrobkov do anjelskej akcie zvolili výrobcovia aj väčšiny ďalších produktov. Na pultoch obchodov sa totiž objavilo aj ďalších päť druhov výrobkov, ktoré majú na obale anjela charitatívnej organizácie.

Spotrebitelia by sa však nemali nechať zmiasť ani v prípade, ak logo anjela neuvidia priamo na obale, ale len na pulte s produktmi. To sa podľa marketingovej manažérky Dobrého anjela Ľudmily Kolesárovej môže stať napríklad v prípade zubných pást Colgate, Meridol a Elmex. Tie sa totiž do projektu zapoja len v sieti Tesco a zatiaľ len do 7. novembra tohto roku.

Kolesárová to zdôvodňuje s tým, že Colgate mal pripravený podobný projekt a tak ho spojili s tým, ktorý robí Dobrý anjel. Mal ho však časovo ohraničený a aj lokalizovaný pre obchody britského reťazca u nás.

Časovo ohraničená je zatiaľ aj pomoc, ktorá bude plynúť z predaja ochucovadla Podravka. Tak ako pri zubných pastách, aj tu je do 7. novembra.

Inšpirovali sa v zahraničí

Spolu sa na úvod v projekte spojilo sedem silných značiek, ktoré označia vybrané výrobky ako anjelské či vrámci projektu vytvoria dizajn obalu anjelskému výrobku.

Z potravín to bude aj mrazená zeleninová zmes značky Radoma a krupica z Mlynu Pohronský Ruskov, z drogérie ešte šampóny Dixi.

„Svoje produkty vyrábame na Slovensku a záleží nám na obyvateľoch našej krajiny, preto sme s radosťou prijali možnosť pomôcť tým, ktorí to potrebujú,“ napísal na web projektu konateľ firmy Herba Drug Ivan Milý.

Z predaja každého takéhoto výrobku budú ich producenti každý mesiac prispievať na charitu dvomi percentami, v prípade smotanového dezertu dvomi centami. „Celá získaná suma, pričom hovoríme o tisícoch eur mesačne, bude do posledného centu prerozdelená rodinám v systéme Dobrý anjel,“ vraví Kolesárová.

Pri príprave projektu sa pritom inšpirovali v zahraničí – podobný projekt s Red založil spevák skupiny U2 Bono. V rámci jeho projektu globálne značky ako Coca-Cola, Apple či Vespa vyčlenili jeden svoj výrobok a časť zisku z jeho predaja smeruje na podporu boja proti AIDS.

„My sme sa rozhodli ísť cestou rýchloobrátkového tovaru, pretože naši darcovia sú zvyknutí pomáhať pravidelne a aj rodinám posielame pomoc každý mesiac,“ vraví Kolesárová.

Anjelske drobné už fungujú

Nový projekt AnjelSKý pritom nie je prvým projektom, ktorý umožňuje pri nákupe venovať peniaze rodinám s deťmi, ktoré sa pre ochorenie niektorého z členov dostanú do zlej finančnej situácie. Pri kúpe kníh či iného tovaru cez web Martinusu, ale aj v kamenných predajniach môžu zákazníci už od roku 2011 zaokrúhliť sumu svojho nákupu.

Podľa toho, na akú sumu nákup zaokrúhlia, venujú istú sumu Dobrému anjelovi. Martinus na svojom webe informuje, že do januára tohto roku takto prijal a prerozdelil už viac ako 360 000 eur.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie