Denník E

Najnovšie články© N Press s.r.o.

Čo hovoria na web Váhostavu Mrzinasto.sk Trnka, Sulík, Hvorecký, Znášik, Ulej, Blaha…

Politici a analytici tvrdia, že výstižnejšie názvy pre web Váhostavu by boli Drzizasto, Mamevasvsetkychnahaku, Pristihlinas, Uplacame, Nastonikdyneomrzi či Hodtedonaskamenom.

Kresba - Shooty
Kresba – Shooty

Váhostav Juraja Širokého zriadil stránku mrzinasto.sk. Čo hovoríte na tento názov? Aký by ste zvolili vy?

 

michalkaPeter Michalka, kreatívny riaditeľ agentúry MUW Saatchi & Saatchi:

Ten názov má v sebe príliš veľa emócie, ktorá je skôr iritujúca ako utešujúca. Nikto im to neuverí. Každý veriteľ si povie – no jasné, mrzí ich to… mrzí ich akurát to, že mi musia niečo zaplatiť. Krízové PR treba robiť vecne a ísť po podstate veci. Veriteľov zaujíma len odškodnenie, preto ak by som mal vymyslieť nejaký názov, bolo by to napríklad pracujemenaodskodneni.sk.

 

 

ulejTomáš Ulej, spisovateľ

Ľudia typu pán Široký dostatočne dokázali, že sú schopní všetkého, tak prečo nie ospravedlnenia? Všetko, čo pomôže biznisu, sa počíta. Kladiem si skôr otázku, čo my ostatní  – sme ešte aspoň niečoho schopní?  Chodím už dva dni nervózny, chcem vyskočiť z kože, ale neviem ako sa to robí a čo urobiť namiesto toho. Jediné viem naisto – že ak toto Ficovi a Širokému prejde, nezaslúžime si nič lepšie. A v tom prípade sa im, nech je v tom poriadok, pokojne rovno z daní zložme na stránku ajnabuduce.sk.

 

 

blahaĽuboš Blaha, poslanec Smeru

Nebudem komentovať marketingové aktivity nejakej veľkej kapitalistickej firmy. Vôbec mi to neprináleží a nemám žiadne sympatie k takýmto iniciatívam.

 

 


autor prekladu Michal Hvorecký brífingMichal Hvorecký, spisovateľ

Drzí za sto – drzizasto.sk.

 

 

 

prezident KOZ Jozef Kollár tlaèová konferenciaJozef Kollár, prezident Konfederácie odborových zväzov SR

Jedna vec je, že niekoho niečo mrzí, ale veľa malých podnikateľov, hlavne živnostníkov, nedostalo za svoju prácu to, čo by mali dostať. To je nosný problém. Prikláňam sa k zmene zákona, aby k takýmto problémom neprichádzalo a aby sa hľadali riešenia, ktoré nebudú mať dopad na všetkých občanov a zaplatila to firma, ktorá to spôsobila. Váhostav by mal skôr hľadať spôsob, ako to napraviť. Keď niekomu vypichnem oko a poviem, že ma to mrzí, tak je to asi málo.

 


predseda strany SaS Richard Sulík, èlenovia poslaneckého klubu Juraj Droba a Eugen Jurzyca tlaèová konferenciaRichard Sulík, predseda SaS

Považujem to za zlý vtip v štýle „mrzí nás to, ale peniaze vám nezaplatíme“. Odporúčam im zvoliť názov mamevasvsetkychnahaku.sk.

 

 

drahovskyĽubomír Drahovský, analytik obchodu

Považujem to za skvelý marketingový trik, ktorý síce nič nerieši, ale budí dojem, že si niekto chce sypať popol na hlavu. Tých, ktorým Váhostav dlží peniaze, to neovplyvní. Keď si vezmeme len 50 % z toho, čo sa o Váhostave zverejnilo, ukazuje to na neserióznu firmu, ktorá má tak skazený imidž, že by sa už nemala uchádzať o štátne zákazky. Pre očistenie mena by mala dostať šancu robiť niečo užitočné a čestné – mohla by sa napríklad podieľať na rekonštrukcii WC v krajských mestách. Vzhľadom k tomu, čo sme sa o Váhostave dozvedeli, by bolo výstižnejšie, keby si zriadili web chytilinas.sk alebo pristihlinas.sk.

 


Fedor Blašèák Nadácia F. A. HayekaFedor Blaščák, filozof

Raz to bude kapitola v knihe s názvom PR Zúfalstvo.

 


nezaradená poslankyòa NR SR Lucia Žitòanská tlaèová konferenciaLucia Žitňanská, poslankyňa Most – Híd

Ak chceli nahnevať ešte viac ľudí, tak sa im to podľa mojej mienky podarilo. Ja by som si určite v rámci reštrukturalizačného plánu nedovolila ísť na 15 percent. Potom by nepotrebovali krízovú komunikáciu.

 


trnkaSamo Trnka, humorista

Veľmi oceňujem, že sa na Slovensku po krôčkoch dvíha kultúra podnikania. Pred štrnástimi rokmi voči dlžníkom Váhostav nespravil ani len takého empatické gesto. Pravda, i toto by mohlo byť úprimnejšie – navrhujem doménu uplneplaceme.biz.

 

 

Igor MatovièIgor Matovič, poslanec OĽaNO

Zdá sa mi to neúprimné a účelové. Snažia sa nejakým spôsobom z niečoho vyviniť. Myslím, že tí ľudia veľmi dobre vedeli, kam Váhostav smeruje, čím zrejme klamali tisícky dodávateľov, že nič nehrozí a žiadna reštrukturalizácia sa nechystá. V podstate spáchali vedomý podvod. Teraz dodatočne, že ich to mrzí síce možno niekto uverí, ale ja nie. Ja by som stránku pomenoval nie Váhostav neváha, ale Váhostav tuneluje.

 

 

remiasPavol Remiáš, hudobník – Zlokot, Modré hory

Púšťať sa do krízovej komunikácie veľkých rozmerov je mimoriadne nevďačné a ťažké, ale často aj dobre platené. S víziou luxusnej dovolenky by som sa prihlásil s kampaňou hodtedonaskamenom.sk, pointou by bolo, že kto je bez hriechu, nech hodí kameňom. Ale pre riziko, že si to poškodení vysvetlia inak, by som si priznal nedostatok môjho návrhu, bol by zrušený a bolo by po „dovči“. No a pri mrzinasto.sk zrejme schvaľovači nedocenili mieru citlivosti verejnosti na arogantné sarkazmy tohto typu. Podobnými sme totiž pravidelne zásobovaní na trase vláda-občania.

[poll id=“65″]

 

BeblavýMiroslav Beblavý, podpredseda strany Sieť

Mečiarovskí privatizéri, ktorí ukradli Naftu Gbely, mali o svojej firme heslo „Druhá obchodná, prvá tam, kde treba.“ Myslím, že PR poradcovia pána Širokého chodili do rovnakej školy. Úprimnejší názov by im poradil Pavol Paška: Vyhraj voľby, môžeš všetko.

 

 

DancikovaZuzana Dančíková, analytička Transparency International Slovensko

Je to výsmech. Ospravedlnenie má váhu, iba keď je uveriteľné a vidno snahu o nápravu. Váhostav by mal radšej odkryť svoje pozadie a presvedčiť, že pomocou skrytých vzťahov neokráda bežných veriteľov aj naďalej.

 

 

splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát Podnikate¾ská aliancia PAS riadite¾ Kièina Pracovný výbor pre komunikáciu tlaèová konferencia etický kódex etika  nálepka logo signatár prezentácia komunikácia podnikatelia podnikanie obchod eurozónaRobert Kičina, Podnikateľská aliancia Slovenska

Rozumiem zámeru informovať, nerozumiem forme a už vôbec nie názvu portálu. Predmetné informácie predsa patria na oficiálnu internetovú stránku spoločnosti – na nej paradoxne o reštrukturalizácii nič nenájdete. Súcitný názov stránky ani krajšia grafika situáciu veriteľov nezlepší, skôr ich to ešte viac nahnevá, keďže za slová ľútosti si toho veľa nekúpia.

 

 

znasikAdam Znášik, Komplot Advertising

Váhostav je v extrémne nepríjemnej situácii. Vytvoriť komunikačný kanál, ktorý má riediť sústredenú mediálnu paľbu nie je v princípe úplne zlý nápad, pretože dosiahnuť v očiach verejnosti stav, že “každá minca má dve strany” a “nie je všetko len čierne alebo biele”, by pre Váhostav dnes bola vlastne veľká výhra. Názov Mrzinasto.sk ale priamo hovorí, že tá minca má len jednu stranu (“pobabrali sme to”) a ilustruje mieru paniky, v ktorej vznikol. V spojení s veľmi nepresvedčivým obsahom celá aktivita pôsobí skôr arogantne, ako zmierlivo. A aký názov by som zvolil? To je ťažká otázka. Zvolil by som úplne neutrálny web vahostav.sk/restrukturalizacia.

 

 

kunderPeter Kunder, Aliancia Fair-play

Myslím, že názov stránky presne vyjadruje to, čo z firmy Váhostav cítim: cynickú arogantnosť človeka, ktorý s ľahkosťou iného oberie o všetko, ale pre svoj dobrý pocit pritom povie: „Sorry.“ Myslím, že stránka nastonikdyneomrzi.sk by pôsobila viac autenticky.”

 

 

Pavol  Konštiak  predseda ZOCR SRPavol Konštiak, prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu

Je drzosť napísať: mrzí nás to. Okradli a dostali do nešťastia stovky ľudí a firiem. Neexistuje ospravedlnenie. Oni tie peniaze niekde majú, niekto ich má na účte a toto je len snaha vytvoriť si falošnú tvár. Žiadnu stránku by som nerobil. Je nehorázne, aby Váhostav vyplatil dodávateľom len 15 percent, pričom dostal od štátu zaplatené. A robia to samozrejme bohatí ľudia, lebo títo ľudia chcú byť bohatší.

Dnes na DennikE.sk

Minúta po minúte

Ekonomický newsfilter: Kľúčoví zamestnanci už spia vo firmách +

  • V automobilkách začína koronakríza znova ohrozovať výrobné linky
  • Premiér núka veľkým fabrikám dlhodobé testovanie, záujem majú aj menší zamestnávatelia
  • Žaloby veriteľov na zadlženú Arcu sa hromadia

V Pekingu sa začalo štvordňové plenárne zasadnutie ústredného výboru komunistickej strany Číny, ktoré by malo schváliť päťročný plán na roky 2021 – 2025.

V súvislosti s obchodnou vojnou s USA a globálnou hospodárskou krízou vyvolanou koronavírusovou pandémiou sa druhá najväčšia ekonomika sveta usiluje získať väčšiu nezávislosť od zvyšku sveta.

S napätím sa očakáva najmä to, či ústredný výbor stanoví cieľ pre ekonomický rast.

Končiaci sa päťročný plán má za cieľ priemerný ročný rast 6,5 percenta. Z dôvodu veľkej neistoty spôsobenej pandémiou parlament, ktorý nový päťročný plán formálne schváli v marci 2021, na svojom zasadnutí koncom júna nerozhodol o cieľovej hodnote pre tento rok.

Pretože Čína už medzičasom dostala šírenie vírusu pod kontrolu, je pravdepodobné, že bude jedinou veľkou ekonomikou, ktorá tento rok zaznamená rast.

Účastníci plenárneho zasadnutia prijmú aj všeobecné ciele na nasledujúcich 15 rokov. Aj keď Čína chce podporovať samostatnosť, vlastný výskum a vývoj a domáci dopyt, vláda opakovane zdôrazňuje, že dvere pre investície a zahraničný kapitál zostávajú otvorené. Prezident Si Ťin-pching nedávno hovoril o „novom otvorenom ekonomickom systéme“. (tasr, dpa)

Spoločnosť OFZ má v súvislosti s pilotným testovaním na covid-19 značný výpadok zamestnancov. V noci zo soboty na nedeľu nenastúpilo do práce 60 % pracovníkov kritických stredísk.

Uviedol to výkonný riaditeľ OFZ Branislav Klocok.

Spoločnosť výpadok pracovnej sily očakávala, snažila sa naň vopred pripraviť preventívnym znížením výroby. „Postupne, ako nám začali ľudia vypadávať, sme boli nútení výrobu znížiť až o 40 %, niekedy aj viac – podľa toho, koľko ľudí sme mali k dispozícii na obsluhu pecí,“ priblížil Klocok.

Tesne pred začiatkom testovania mala spoločnosť výpadok zamestnancov kritických stredísk na úrovni 20 %. „Keďže vypadávali postupne, dalo sa to zvládnuť. Dnes v noci sme však mali situáciu, keď do práce nenastúpila viac ako polovica zamestnancov. Na jednej zmene ich máme 19, do práce prišlo 10 ľudí. Snažíme sa to vykryť v medziach toho, čo nám dovoľuje Zákonník práce, i keď to nie je jednoduché,“ povedal.

Veľká väčšina zamestnancov spoločnosti a ich rodín je podľa Klocoka už pretestovaná. Zatiaľ však nemá presné informácie o tom, koľko z nich bolo pozitívnych, prípadne koľko ich neprišlo do práce z iného dôvodu. (tasr)

V Nemecku dosiahli dohodu o zvýšení miezd pracovníkov vo verejnom sektore o 3,2 až 4,5 %. Týka sa zhruba 2,3 milióna zamestnancov spolkovej vlády a miestnych samospráv, pokrýva obdobie do 31. decembra 2022.

Zamestnancom s najnižšími príjmami podľa dohody vzrastú mzdy o 4,5 %, tí s najvyššími príjmami si polepšia o 3,2 %.

K dohode došlo v čase, keď Nemecko zápasí s negatívnymi hospodárskymi následkami koronavírusu. Rozpočtový deficit Nemecka by mal v tomto roku dosiahnuť 217,8 miliardy eur; v budúcom roku vláda počíta so schodkom 96,2 miliardy eur. (čtk, reuters)

Regulačné úrady by mali predĺžiť obmedzenia na rozdelenie kapitálu bánk, aby pomohli ochrániť finančný systém v prípade, že celosvetové ekonomické oživenie bude pomalé. Uviedol to Medzinárodný menový fond.

Svoje odporúčanie zverejnil práve v čase, keď sa niektoré veľké banky  snažia o obnovenie spätného nákupu akcií a vyplatenie dividend.

MMF vo svojej polročnej správe o celosvetovej finančnej stabilite ďalej uviedol, že regulačné úrady by mali rýchlo zasiahnuť pri rušení dočasných opatrení alebo predĺžiť celosvetové kapitálové pravidlá, aj keď zostanú v platnosti ďalšie opatrenia podporujúce finančný systém. Vedúci pracovníci popredných amerických a európskych bánk totiž v uplynulých týždňoch vyhlásili, že očakávajú skoré zrušenie pandemických obmedzení týkajúcich sa rozdeľovania kapitálu. Tvrdia, že si vytvorili dosť rezerv na riešenie akýchkoľvek problémov, ktoré by mohli byť spôsobené pomalým zotavovaním.

Podľa odhadu MMF pri nepriaznivom ekonomickom scenári by kapitálové rezervy bánk vo svete klesli o 420 miliárd dolárov (354,25 miliardy eur) pod kapitálové požiadavky regulátorov. Vďaka dočasným opatreniam, ktoré zaviedli regulačné úrady a vlády na ochranu bankového systému vrátane obmedzení pri distribúcii kapitálu, by tento schodok mohol dosiahnuť 110 miliárd dolárov, poznamenal fond.

„Keď si ponecháte príjmy ako kapitál, nie sú stratené. Banky ich môžu vyplatiť akcionárom po konci pandémie. Takže aj keď si tvorcovia politiky nie sú istí, kedy to môže byť, je lepšie byť opatrný a udržať si zisky,“ poznamenal Tobias Adrian, riaditeľ oddelenia menových a kapitálových trhov MMF.

Európske regulačné úrady pozastavili vyplácanie dividend bánk v marci. V USA, kde sa prostredníctvom spätného odkúpenia akcií distribuuje viac kapitálu, regulačné úrady zastavili iba spätné výkupy, pričom obmedzili zvyšovanie dividend a zviazali ich so súčasnou úrovňou zisku. Platnosť týchto obmedzení spravidla vyprší na konci roka, regulačné úrady by ich však mohli predĺžiť.

Americký Federálny rezervný systém práve uskutočňuje druhý tohtoročný záťažový test, aby zistil, či najväčšie banky v krajine vydržia ďalšie ekonomické tlaky v dôsledku pretrvávajúcej pandémie. MMF skonštatoval, že takéto záťažové testy sú užitočné a mali by sa využívať v ešte širšej miere, v snahe zistiť krehkosť finančných inštitúcií v čase bezprecedentných výziev, ktoré prináša pandémia.

Fond však kritizoval dočasné zmiernenie opatrení, ktoré porušuje zavedené kapitálové a účtovné pravidlá. Okrem uvoľnenia kapitálových rezerv totiž regulačné úrady pozastavili aj niektoré pravidlá účtovania nedobytných pohľadávok a upravili spôsob výpočtu kapitálových pomerov, aby sa zmiernil vplyv pandémie na súvahy bánk.

„V účtovníctve a kapitálových pravidlách je už zabudovaná veľká flexibilita,“ uviedol Adrian. „Ich použitie počas pandémie má veľký zmysel. Nato sú tzv. nárazníky určené. Uvoľnenie samotných pravidiel – napríklad zmenou definícií kapitálu – však môže oslabiť dôveru vo finančný systém,“ dodal. (tasr)

Minister práce navrhne predĺženie rodičovskej dovolenky. Dôvodom má byť pandémia, pre ktorú mnohé deti nemôžu nastúpiť do škôlky a pre rodičov nie je ľahké nájsť si teraz prácu. Milan Krajniak (Sme rodina) to povedal v relácii RTVS O 5 minút 12.

Ministerstvo životného prostredia chce merať znečistenie pri každej cementárni, na základe meraní by malo byť možné vypracovať relevantné hodnotenie kvality ovzdušia. Zväz výrobcov cementu tvrdí, že sa už snažia znížiť environmentálne dosahy.

„Ak sa preukáže významný vplyv konkrétnej cementárne na kvalitu ovzdušia, bude potrebné prijať prísnejšie podmienky na prevádzku zdroja. To môže znamenať aj sprísnenie emisných limitov, ale aj prijatie iných opatrení na obmedzenie fugitívnych emisií,“ vysvetľuje envirorezort.

Zväz výrobcov cementu konštatuje, že výroba cementu je energeticky náročný proces a cementárne sa tak radia k najväčším producentom oxidu uhličitého. Deklaruje však, že cementárne ročne investujú do modernizácie výrobných liniek a procesov, ktoré znižujú environmentálne dosahy. „Vďaka týmto investíciám už dnes slovenské cementárne dosahujú podpriemerné hodnoty emisií oxidu uhličitého v porovnaní s priemerom EÚ. A chcú ísť ešte ďalej,“ tvrdí.

Slovenské cementárne podľa ministerstva už teraz spaľujú viac ako 320 000 ton tuhých alternatív palív, ktoré sú z nerecyklovateľných plastov a sú v nich náhradou uhlia. „Problémom je, že podiel slovenského odpadu v týchto cementárňach je iba 20 %. Prvoradú úlohu preto vidíme v obmedzovaní prílevu zahraničného odpadu,“ uvádza odbor komunikácie.

Keďže väčšina odpadu končí na skládkach, cementárne sú nútené odpadové palivá dovážať zo zahraničia, uviedol na margo toho zväz. To by podľa neho chceli cementárne zmeniť, potrebujú na to však podporu. „Legislatíva na Slovensku je momentálne nastavená spôsobom, že ekonomicky jednoznačne favorizuje skládkovanie zmesových odpadov tak, ako sú vytvorené. Deje sa tak vďaka extrémne nízkym poplatkom za skládkovanie, ktoré sú až 10-násobne nižšie ako napríklad v Rakúsku, alebo 12-násobne nižšie ako v Nemecku. Slovenskí výrobcovia cementu sú pripravení v plnej možnej miere zhodnocovať alternatívne palivá vyrobené z odpadov pochádzajúcich zo Slovenska, hneď ako legislatíva umožní nákladovo efektívnu výrobu takýchto palív,“ uviedli riaditeľ zväzu Rudolf Mackovič a prezident zväzu a predseda predstavenstva spoločnosti Cemmac Martin Kebísek.

V hierarchii odpadového hospodárstva je energetické zhodnocovanie odpadov lepšie než skládkovanie. Spaľovanie však podľa ministra životného prostredia Jána Budaja (OĽaNO) bude nevyhnutné, ale iba dočasné riešenie, pretože má dosah na kvalitu ovzdušia. „Energetické zhodnocovanie odpadov na Slovensku v istom časovom úseku stúpne, aby sa ukončila éra skládkovania. Verím však, že ruka v ruke s tým pôjde aj obmedzovanie tvorby odpadov,“ poznamenal Budaj.

Zvyšovanie energetického zhodnocovania odpadu je v súlade s programovým vyhlásením vlády. „Ministerstvo ho podporí iba za podmienky splnenia všetkých prísnych legislatívnych požiadaviek. Na spaľovanie neseparovaného odpadu sú spaľovne, nie cementárne,“ tvrdí odbor komunikácie. (tasr)

Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila súťaže na ochranu a monitoring rozostavanej D1 s tunelom Višňové. Obe zákazky by podľa jej odhadov mali stáť spolu viac ako 2,5 milióna eur.

Vyplýva to z oznámení o vyhlásení súťaže, ktoré boli zverejnené vo vestníku verejného obstarávania.

Jedna zo súťaží zahŕňa geotechnický monitoring pre úsek rozostavanej diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, na ktorom sú momentálne pozastavené stavebné práce. „Geotechnický a geodetický monitoring je nutné vykonávať z dôvodu sledovania a monitorovania vytekajúcich vôd v tuneli Višňové,“ priblížila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Diaľničiari odhadujú hodnotu zákazky na 2,1 milióna eur bez DPH. Záujemcovia môžu predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť v tendri do 16. novembra.

NDS zároveň hľadá firmu na bezpečnostné a ochranné práce. Zabezpečiť chce fyzickú ochranu trasy a tunela počas prerušenia stavebných prác pre stavbu úseku D1 s tunelom Višňové. Odhadovaná cena predstavuje takmer 400 000 eur bez DPH. Lehota na predkladanie ponúk či žiadostí o účasť v súťaži je do 13. novembra.

Bezpečnostné a ochranné práce budú vykonávané nepretržite, sedem dní v týždni, aj počas sviatkov.
Budú zabezpečené v oblasti západného a východného portálu tunela Višňové a vstupov do tunela, na trase úseku D1 v zóne skladiska materiálu a v zóne strediska údržby a križovatky Lietavská Lúčka.

Platnosť doterajšej zmluvy na zabezpečenie fyzickej ochrany trasy a tunela sa skončí v decembri tohto roka a je potrebné zabezpečiť plynulé stráženie na ďalšie obdobie. Žgravčáková upozornila, že uzatvorením novej zmluvy vstúpi do platnosti aj výslovná dohoda zmluvných strán, že zmluva zaniká dňom prevzatia staveniska budúcim novým zhotoviteľom stavby D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. (tasr)

Zoznámte sa s hybridnými trolejbusmi. Prvý z nich testuje aj Bratislava

Mesto Bratislava je už rozhodnuté, že hybridné trolejbusy chce využívať. Aktuálne skúša získať na ne eurofondy. Foto - DPB
Mesto Bratislava je už rozhodnuté, že hybridné trolejbusy chce využívať. Aktuálne skúša získať na ne eurofondy. Foto – DPB

Bratislava testuje možnú budúcnosť MHD: trolejbus, ktorý dokáže jazdiť ako autobus. S týmito hybridmi experimentujú aj ďalšie slovenské mestá. Bratislava by ich mohla nasadzovať napríklad v linke na letisko.

Po testovaní v oravskej firme OFZ očakávajú, že polovica ľudí z kľúčových prevádzok nepríde

Meranie teploty pri príchode do práce. Foto N - Vladimír Šimíček
Meranie teploty pri príchode do práce. Foto N – Vladimír Šimíček

Po testovaní vo veľkej oravskej firme OFZ v Oravskom Podzámku očakávajú, že polovica ľudí z kľúčových prevádzok nepríde, čo je ďalšia komplikácia v už aj tak zlej situácii. Riaditeľ Branislav Klocok má z pretrvávajúcej krízy obavy. „Neviem vám povedať, či máme mesiac, dva, tri, ale určite nemáme pol roka.“

Mnohé obchody ostali otvorené, ale ľudia by do nich nemali chodiť nakupovať. Zopakoval to minister vnútra Mikulec (OĽaNO). Počas zákazu vychádzania je možné si nakupovať len životne dôležité druhy tovaru – potraviny, lieky či drogériu.

Mikulec upozornil, že policajti zákaz vychádzania kontrolujú, hoci nemôžu byť pri každej prevádzke.

Ak však zistia porušenie zákazu vychádzania, môžu ľuďom udeliť pokutu.

Za vaše predplatné

Predplaťte si informačného asistenta o ekonomike

Kúpiť predplatné

Aktivujte si ranný Ekonomický Newsfilter

Pozrite si ukážkuAktivovať