Čo hovoria na web Váhostavu Mrzinasto.sk Trnka, Sulík, Hvorecký, Znášik, Ulej, Blaha…
Politici a analytici tvrdia, že výstižnejšie názvy pre web Váhostavu by boli Drzizasto, Mamevasvsetkychnahaku, Pristihlinas, Uplacame, Nastonikdyneomrzi či Hodtedonaskamenom.

Váhostav Juraja Širokého zriadil stránku mrzinasto.sk. Čo hovoríte na tento názov? Aký by ste zvolili vy?
Peter Michalka, kreatívny riaditeľ agentúry MUW Saatchi & Saatchi:
Ten názov má v sebe príliš veľa emócie, ktorá je skôr iritujúca ako utešujúca. Nikto im to neuverí. Každý veriteľ si povie – no jasné, mrzí ich to… mrzí ich akurát to, že mi musia niečo zaplatiť. Krízové PR treba robiť vecne a ísť po podstate veci. Veriteľov zaujíma len odškodnenie, preto ak by som mal vymyslieť nejaký názov, bolo by to napríklad pracujemenaodskodneni.sk.
Tomáš Ulej, spisovateľ
Ľudia typu pán Široký dostatočne dokázali, že sú schopní všetkého, tak prečo nie ospravedlnenia? Všetko, čo pomôže biznisu, sa počíta. Kladiem si skôr otázku, čo my ostatní – sme ešte aspoň niečoho schopní? Chodím už dva dni nervózny, chcem vyskočiť z kože, ale neviem ako sa to robí a čo urobiť namiesto toho. Jediné viem naisto – že ak toto Ficovi a Širokému prejde, nezaslúžime si nič lepšie. A v tom prípade sa im, nech je v tom poriadok, pokojne rovno z daní zložme na stránku ajnabuduce.sk.
Ľuboš Blaha, poslanec Smeru
Nebudem komentovať marketingové aktivity nejakej veľkej kapitalistickej firmy. Vôbec mi to neprináleží a nemám žiadne sympatie k takýmto iniciatívam.
Michal Hvorecký, spisovateľ
Drzí za sto – drzizasto.sk.
Jozef Kollár, prezident Konfederácie odborových zväzov SR
Jedna vec je, že niekoho niečo mrzí, ale veľa malých podnikateľov, hlavne živnostníkov, nedostalo za svoju prácu to, čo by mali dostať. To je nosný problém. Prikláňam sa k zmene zákona, aby k takýmto problémom neprichádzalo a aby sa hľadali riešenia, ktoré nebudú mať dopad na všetkých občanov a zaplatila to firma, ktorá to spôsobila. Váhostav by mal skôr hľadať spôsob, ako to napraviť. Keď niekomu vypichnem oko a poviem, že ma to mrzí, tak je to asi málo.
Richard Sulík, predseda SaS
Považujem to za zlý vtip v štýle „mrzí nás to, ale peniaze vám nezaplatíme“. Odporúčam im zvoliť názov mamevasvsetkychnahaku.sk.
Ľubomír Drahovský, analytik obchodu
Považujem to za skvelý marketingový trik, ktorý síce nič nerieši, ale budí dojem, že si niekto chce sypať popol na hlavu. Tých, ktorým Váhostav dlží peniaze, to neovplyvní. Keď si vezmeme len 50 % z toho, čo sa o Váhostave zverejnilo, ukazuje to na neserióznu firmu, ktorá má tak skazený imidž, že by sa už nemala uchádzať o štátne zákazky. Pre očistenie mena by mala dostať šancu robiť niečo užitočné a čestné – mohla by sa napríklad podieľať na rekonštrukcii WC v krajských mestách. Vzhľadom k tomu, čo sme sa o Váhostave dozvedeli, by bolo výstižnejšie, keby si zriadili web chytilinas.sk alebo pristihlinas.sk.
Fedor Blaščák, filozof
Raz to bude kapitola v knihe s názvom PR Zúfalstvo.
Lucia Žitňanská, poslankyňa Most – Híd
Ak chceli nahnevať ešte viac ľudí, tak sa im to podľa mojej mienky podarilo. Ja by som si určite v rámci reštrukturalizačného plánu nedovolila ísť na 15 percent. Potom by nepotrebovali krízovú komunikáciu.
Samo Trnka, humorista
Veľmi oceňujem, že sa na Slovensku po krôčkoch dvíha kultúra podnikania. Pred štrnástimi rokmi voči dlžníkom Váhostav nespravil ani len takého empatické gesto. Pravda, i toto by mohlo byť úprimnejšie – navrhujem doménu uplneplaceme.bi
Igor Matovič, poslanec OĽaNO
Zdá sa mi to neúprimné a účelové. Snažia sa nejakým spôsobom z niečoho vyviniť. Myslím, že tí ľudia veľmi dobre vedeli, kam Váhostav smeruje, čím zrejme klamali tisícky dodávateľov, že nič nehrozí a žiadna reštrukturalizácia sa nechystá. V podstate spáchali vedomý podvod. Teraz dodatočne, že ich to mrzí síce možno niekto uverí, ale ja nie. Ja by som stránku pomenoval nie Váhostav neváha, ale Váhostav tuneluje.
Pavol Remiáš, hudobník – Zlokot, Modré hory
Púšťať sa do krízovej komunikácie veľkých rozmerov je mimoriadne nevďačné a ťažké, ale často aj dobre platené. S víziou luxusnej dovolenky by som sa prihlásil s kampaňou hodtedonaskamenom.sk, pointou by bolo, že kto je bez hriechu, nech hodí kameňom. Ale pre riziko, že si to poškodení vysvetlia inak, by som si priznal nedostatok môjho návrhu, bol by zrušený a bolo by po „dovči“. No a pri mrzinasto.sk zrejme schvaľovači nedocenili mieru citlivosti verejnosti na arogantné sarkazmy tohto typu. Podobnými sme totiž pravidelne zásobovaní na trase vláda-občania.
[poll id=“65″]
Miroslav Beblavý, podpredseda strany Sieť
Mečiarovskí privatizéri, ktorí ukradli Naftu Gbely, mali o svojej firme heslo „Druhá obchodná, prvá tam, kde treba.“ Myslím, že PR poradcovia pána Širokého chodili do rovnakej školy. Úprimnejší názov by im poradil Pavol Paška: Vyhraj voľby, môžeš všetko.
Zuzana Dančíková, analytička Transparency International Slovensko
Je to výsmech. Ospravedlnenie má váhu, iba keď je uveriteľné a vidno snahu o nápravu. Váhostav by mal radšej odkryť svoje pozadie a presvedčiť, že pomocou skrytých vzťahov neokráda bežných veriteľov aj naďalej.
Robert Kičina, Podnikateľská aliancia Slovenska
Rozumiem zámeru informovať, nerozumiem forme a už vôbec nie názvu portálu. Predmetné informácie predsa patria na oficiálnu internetovú stránku spoločnosti – na nej paradoxne o reštrukturalizácii nič nenájdete. Súcitný názov stránky ani krajšia grafika situáciu veriteľov nezlepší, skôr ich to ešte viac nahnevá, keďže za slová ľútosti si toho veľa nekúpia.
Adam Znášik, Komplot Advertising
Váhostav je v extrémne nepríjemnej situácii. Vytvoriť komunikačný kanál, ktorý má riediť sústredenú mediálnu paľbu nie je v princípe úplne zlý nápad, pretože dosiahnuť v očiach verejnosti stav, že “každá minca má dve strany” a “nie je všetko len čierne alebo biele”, by pre Váhostav dnes bola vlastne veľká výhra. Názov Mrzinasto.sk ale priamo hovorí, že tá minca má len jednu stranu (“pobabrali sme to”) a ilustruje mieru paniky, v ktorej vznikol. V spojení s veľmi nepresvedčivým obsahom celá aktivita pôsobí skôr arogantne, ako zmierlivo. A aký názov by som zvolil? To je ťažká otázka. Zvolil by som úplne neutrálny web vahostav.sk/restrukturalizacia.
Peter Kunder, Aliancia Fair-play
Myslím, že názov stránky presne vyjadruje to, čo z firmy Váhostav cítim: cynickú arogantnosť človeka, ktorý s ľahkosťou iného oberie o všetko, ale pre svoj dobrý pocit pritom povie: „Sorry.“ Myslím, že stránka nastonikdyneomrzi.sk by pôsobila viac autenticky.”
Pavol Konštiak, prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu
Je drzosť napísať: mrzí nás to. Okradli a dostali do nešťastia stovky ľudí a firiem. Neexistuje ospravedlnenie. Oni tie peniaze niekde majú, niekto ich má na účte a toto je len snaha vytvoriť si falošnú tvár. Žiadnu stránku by som nerobil. Je nehorázne, aby Váhostav vyplatil dodávateľom len 15 percent, pričom dostal od štátu zaplatené. A robia to samozrejme bohatí ľudia, lebo títo ľudia chcú byť bohatší.
Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].