Možnosť, že by PPF po získaní Markízy predala televíziu Pente alebo Miroslavovi Výbohovi, označila firma za nezmysel. „O ničom takom skupina PPF nikdy neuvažovala a ani neuvažuje, s Pentou ani s nikým iným o odpredaji nerokujeme.“
Ilustračné foto -TASR
„Kúpu TV Markíza berieme ako dlhodobú investíciu. Po dokončení transakcie budeme celú spoločnosť vrátane TV Markíza ďalej rozvíjať a využívať synergie so svojím telekomunikačným biznisom,“ reagovala PPF na otázky o transakcii.
Denník E sa pýtal PPF na ich spoločné projekty s firmami Miroslava Výboha a firmami skupiny Penta. PPF na otázku priamo neodpovedala, len odmietla možnosť, že by televíziu Markíza po schválení obchodu mienila komukoľvek predať.
Viac zo stanoviska PPF:
Na Slovensku vstup PPF nebude posudzovať nikto. PPF nepožiadala ani nemieni požiadať o povolenie vstupu do Markízy ani slovenský Protimonopolný úrad, ani Radu pre vysielanie a retransmisiu, ani žiadneho iného slovenského regulátora.
„Súhlas Európskej komisie nahrádza antimonopolné úrady v členských krajinách (z toho teda vyplýva, že na Slovensku sa k transakcii nebudú vyjadrovať národní regulátori). Národní regulátori budú transakciu posudzovať v Slovinsku a Rumunsku (to zodpovedá národnej úprave v týchto členských krajinách EÚ),“ píše PPF.
K návrhu na Lex Haščák, ktorý by dal slovenskému protimonopolnému úradu právomoci posudzovať konflikty záujmov veľkých médií: „Neprísluší nám komentovať dianie na Slovensku.“
O vzťahu PPF a mýtnej firmy Skytoll: Otázka Denníka E: „Považujete za primerané, že napriek všeobecnému názoru biznis komunity, že stojíte za projektom SkyToll, a všeobecnej známosti o tejto veci, využívate účelovú konštrukciu, ktorá vám umožňuje tvrdiť, že to nie je firma pod vaším vplyvom? Neobávate sa, že tento postoj znižuje dôveryhodnosť všetkých biznisov skupiny PPF na Slovensku? Odpoveď PPF: „Vlastníkom spoločnosti SkyToll je podnikateľ Petr Syrovátko, čo je dohľadateľné aj v slovenskom registri koncových vlastníkov firiem.“
Markízu bude zatiaľ ďalej riadiť CME. PPF predpokladá, že obchod sa uzavrie v polovici budúceho roka. Tvrdí, že dovtedy nebude nijako vstupovať do riadenia staníc. CME sa zasa zaviazala, že už nebude robiť rozhodnutia nad rámec bežnej obchodnej činnosti.
O transakcii:
- PPF oznámila kúpu CME minulý týždeň. Stáť by mala 2,1 miliardy dolárov.
- Petr Kellner ňou získa lídrov televízneho trhu v piatich stredoeurópskych krajinách.
- Hlavný cieľ je podľa PPF zvýšiť synergie s ich telekomunikačnými aktivitami.
Čítajte aj:
Vlakové a mýtne tendre, O2 a obchody s J&T. Na čom zarába najbohatší Čech, ktorý kúpil Markízu
Čo bude s Markízou: Môže ju nakoniec získať Penta? Zmení Kellner najvplyvnejšie správy?