Nemecko po prvý raz odsunulo Nórsko na druhú priečku v predaji elektrických vozidiel v Európe. Od januára do novembra bolo v Nemecku zaregistrovaných zhruba 57 500 elektromobilov, v Nórsku približne o 600 kusov menej.
Štatistiky svedčia o tom, že nové technológie sa čoraz viac presadzujú na trhu, kde sa veľké automobilky ako Volkswagen, BMW a Daimler pripravujú na masívny vstup do elektromobility, píše portál Automotive News Europe.
Nórsko bolo európskym lídrom v predaji elektromobilov každoročne od roku 2010, keď debutoval prvý plne elektrický masový model Nissan Leaf.
Predaj elektromobilov v Nemecku akceleruje v posledných mesiacoch.
Hendikepom Nórska je veľkosť trhu, ktorá je v porovnaní s Nemeckom zlomková.
Ako sú na tom elektromobily v Nemecku
Nemecké automobilky plánujú do roku 2023 strojnásobiť ponuku elektromodelov na 150 a do roku 2024 investovať v tejto oblasti 50 miliárd eur, hovorí Bernhard Mattes, šéf nemeckého združenia výrobcov áut VDA.
I keď predaj elektromobilov v Nemecku rastie, ich podiel na celkovom odbyte áut je stále nízky.
Podľa údajov Európskej asociácie výrobcov automobilov sa predaj elektrických áut na starom kontinente v 3. štvrťroku podieľal na celkových nových registráciách len približne tromi percentami.
Dopyt motoristov po elektrických autách podstúpi test na budúci rok, keď nemecké automobilky začnú uvádzať na trh vozidlá, ktoré budú konkurovať cenovo najdostupnejšej Tesle Model 3.
Odbyt Tesly v Nemecku stúpol v novembri o 130 percent, za 11 mesiacov roka sa zvýšil viac ako päťnásobne.
Aké sú cenovky:
- cena za nový „ľudový“ Volkswagen ID.3 by sa mala začínať pod hranicou 30-tisíc eur;
- najlacnejší Golf so spaľovacím motorom stojí zhruba 20-tisíc eur;
- cena Modelu 3 od Tesly sa pohybuje okolo 44-tisíc eur.
Nemecko sa snaží stimulovať odbyt elektromobilov dotačným programom. Podpora sa dá čerpať na auto, ktoré stojí menej ako 40-tisíc eur.
Dotácie ťahali predaj elektromobilov aj na najväčšom svetovom trhu v Číne. Po ich skresaní sa odbyt znížil.
Na čínsky trh pripadá približne polovica globálneho predaja elektrických áut. Druhým najväčším trhom sú Spojené štáty, trojkou bolo doposiaľ Nórsko.