Remetova Dúha spochybnila raziu pri rozostavanom tuneli Višňové
Stavbári spochybnili policajnú raziu pri tuneli Višňové, zástupcovia štátu vravia, že prišlo na ich slová. Polícia od rána zasahuje vo firmách Dúha a Salini, ktoré tunel stavali a nedokončili, ale aj v štátnej NDS, ktorá si ich objednala.
Spoločnosť Dúha považuje zásah Národnej kriminálnej agentúry (NAKA) vo svojom sídle za bezpredmetný a účelový. TASR o tom vo vyhlásení informovalo tlačové oddelenie stavebnej firmy. „Zamestnanci spoločnosti Dúha bez toho, aby boli zastrašovaní zásahom, ktorý je medializovaný, sú pripravení a inštruovaní poskytnúť všetky doklady k dielu Višňové, ktorými Dúha disponuje,“ informovala firma.
NAKA od rána zasahuje v Prešovskom, Žilinskom a Bratislavskom kraji. Vykonáva zaisťovaciu akciu s názvom „Tunel“, ktorá sa týka výstavby diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové.
Podľa informácií Denníka E zasahuje v priestoroch Dúhy v Bratislave a Prešove a aj na stavbe, ktorá sa nachádza pár kilometrov od Žiliny. Zasahuje aj v priestoroch talianskej firmy Salini Impregilo. Tá ako dominantný člen združenia úsek D1 s tunelom Višňové stavala spolu s Dúhou.
Policajti spravili raziu aj v štátnej Národnej diaľničnej spoločnosti. Tá si ešte v roku 2014 za jednofarebnej vlády Smeru-SD výstavbu úseku objednala. Takto pred rokom sa však vyhrotil konflikt medzi ňou a stavbármi, čo viedlo k predčasnému ukončeniu zmluvy.
Aj Dúha mala podľa svojho vyjadrenia informácie o možných podozreniach, pre ktoré podala trestné oznámenie na NAKA v Banskej Bystrici. „Spoločnosť Dúha je pripravená poskytnúť všetky doklady a dokumenty k dielu Višňové a je pripravená plne spolupracovať. Má výsostný záujem, aby boli vyšetrené všetky kuloárne podozrenia či už na strane zhotoviteľa, objednávateľa, alebo stavebného dozoru. Zároveň sme rovnako za to, aby sa týmto spôsobom postupovalo vo všetkých prípadoch,“ dodala firma vo vyhlásení.
Podľa ministerstva dopravy zásah potvrdzuje, že zastaviť výstavbu tunela Višňové bolo správne. Hovorkyňa rezortu Karolína Ducká tvrdí, že na stavbe boli od začiatku problémy, ktoré súčasné vedenie rezortu dopravy zdedilo po svojich predchodcoch. Ministerstvo dopravy aj NDS podľa jej slov poskytnú maximálnu súčinnosť orgánom činným v trestnom konaní. V prípade, že došlo k porušeniu zákona, vinník musí byť podľa hovorkyne potrestaný.
NDS v marci ukončila zmluvu so zhotoviteľom úseku združením Salini Impregilo – Dúha z dôvodu dlhodobo neuspokojivého postupu výstavby. Zhotoviteľ zložil 27. marca novú bankovú záruku, čím dohoda o ukončení kontraktu nadobudla účinnosť. Spor o vzájomné nároky z pôvodnej zmluvy pokračuje doteraz. NDS medzitým pripravuje tender na nového dodávateľa stavby.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala má byť po dokončení dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou sa začalo v lete 2014. Súčasťou stavby je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku.
Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na editori@dennikn.sk.