Danone zruší 2-tisíc pracovných miest vrátane štvrtiny pozícií v centrálach po celom svete. To zodpovedá 2 % celkovej pracovnej sily. Najväčší svetový výrobca jogurtov zvažuje aj ďalšie kroky na zníženie nákladov a zlepšenie hospodárenia.
Ďalším plánom je zúžiť sortiment výrobkov v budúcom roku o 30 % a zamerať sa hlavne na rýchlorastúce a ziskové produkty.
Šéf Danone Emmanuel Faber chce, aby sa firma sústredila namiesto produktových kategórií na geografické zóny a mohla tak lepšie reagovať na zmeny, ktoré priniesla aj pandémia. Podobnú stratégiu už dlhšie uplatňujú konkurenti, ako napríklad Nestlé.
Zo zmien Danone očakáva do roku 2023 úsporu nákladov vo výške jednej miliardy eur vrátane zníženia režijných nákladov o 20 %.
Danone je najväčším výrobcom čerstvých mliečnych výrobkov na svete a druhým najväčším producentom minerálnej vody. Od roku 2007, keď firma kúpila spoločnosť Numico, vyrába aj detskú výživu a špeciálnu výživu na zdravotné účely. (čtk, bloomberg)
Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na editori@dennikn.sk.