Do roku 2030 v Európe stúpne počet nákladných áut s pohonom LNG na 280-tisíc z vlaňajších 9500. Výrazne pribudne aj čerpacích staníc na skvapalnený zemný plyn, má ich byť vyše 2-tisíc oproti súčasným 340, vyplýva zo štúdie firmy Eurowag.
Zameranie na LNG vychádza z plánu EÚ stať sa do roku 2050 prvým klimaticky neutrálnym kontinentom. Zámer počíta s redukciou emisií v doprave o 90 % a nástupom alternatívnych palív.
Kde je najviac rozšírený LNG:
- Taliansko – je lídrom v Európe, má viac ako 2300 nákladných vozidiel a 82 čerpacích staníc na LNG;
- Nemecko – 1100 áut a 33 čerpadiel;
- Španielsko – viac ako 1400 vozidiel a 58 staníc.
LNG umožňuje 20-percentnú úsporu nákladov na prevádzku kombináciou nižšej ceny paliva a spotreby. V ťažkej diaľkovej nákladnej doprave je považovaný za jedinú dostupnú a ekonomickú alternatívu nafty.
Aký je výhľad CNG
Stlačený zemný plyn (CNG) sa presadzuje viac v regionálnej nákladnej, osobnej a mestskej a prímestskej hromadnej doprave.
Podľa odborníkov by sa mal počet čerpacích staníc na CNG v Európe za desať rokov zvýšiť na 10-tisíc (zo súčasných 3900). Počet nákladných áut by mal stúpnuť na 190-tisíc (27-tisíc) a osobných vozidiel na 12,6 milióna (1,4 milióna). (čtk)
Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na editori@dennikn.sk.