Škoda Auto sa podľa jej šéfa Thomasa Schäfera musí vrátiť do triedy cenovo dostupnejších áut. Druhá Dacia však z českej automobilky nebude. Pri každom modeli v ponuke chce pridať cenovo atraktívnu a pre bežného zákazníka dostupnú verziu.
„Dacia z nás nebude, nedá sa ani očakávať, že by sme prichádzali na trh s malými, lacnými vozidlami,“ povedal Schäfer v rozhovore s Hospodářskými novinami.
V koncerne VW, pod ktorý Škoda patrí, nie je podľa jeho šéfa Herberta Diessa v súčasnosti značka, ktorá by konkurovala lacnejším kórejským alebo francúzskym automobilkám. Schäfer s ním súhlasí.
Najneskôr do roku 2023 teda automobilka príde s plánom na dostupnejšie autá. Jeho súčasťou je aj pokračovanie vývoja a výroby Škody Fabie vo verzii kombi, o ktorej konci sa špekulovalo.
O presune Superbu do Bratislavy
Schäfer je rád, že plány na presun výroby Superbu vyvrcholili rozhodnutím v prospech Slovenska. „Dnes sa nám zdá, že než mať továreň ďaleko v Turecku je lepšie vyrábať automobily v podstate za humnami u našich slovenských susedov pri zabezpečení pracovných miest a súčasného dodávateľského reťazca,“ uviedol Schäfer.
V roku 2023, keď sa Superb presunie na Slovensko, bude podľa neho Škoda rásť minimálne o 50-tisíc vyrobených áut za rok. Zameria sa viac na základné verzie jednotlivých modelov. (čtk)
Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na editori@dennikn.sk.