Železnice SNCF úspešne dokončili test prototypu hybridného motora pre prímestské vlaky TER. Začiatkom budúceho roka budú skúšať systém priamo vo vlakoch, prepojí pohon na elektrinu, naftu a batérie.
Francúzsky dopravca chce vďaka novému pohonu znížiť spotrebu energie a emisií skleníkových plynov o 20 %, lacnejšia by mala byť aj údržba vlakov.
Hybridizácia spočíva v nahradení polovice spaľovacieho motora systémom uloženia energie do lítiovo-iónových batérií, do ktorých sa bude ukladať energia vzniknutá pri brzdení. Vlak ju využije napríklad pri dlhšom čakaní na stanici, klasický motor vtedy nebude musieť byť zapnutý.
Prvú súpravu Regiolis upravia v továrni Alstom blízko nemeckých hraníc. Ďalšou etapou je nasadenie vlaku do bežnej prevádzky v roku 2022. Na projekte sa podieľa firma Alsom, železnice SNCF a štyri francúzske regióny. (čtk, bfmtv)
Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na editori@dennikn.sk.