Viaceré poisťovne hlásia za minulý rok nárast záujmu o životné poistenie. Za príčinu považujú aj zvýšené obavy ľudí z finančných dôsledkov ochorenia, hospitalizácie alebo práceneschopnosti.
„Ak porovnáme čísla za rok 2019 a minulý rok, tak evidujeme medziročný nárast záujmu pri rizikovom životnom poistení o takmer 30 %,“ vyčíslil riaditeľ úseku podpory odbytu poisťovne Wüstenrot Slavomír Kurjan. Podľa jeho slov po životných poistkách býva vo všeobecnosti zvýšený dopyt najmä v neistých životných obdobiach alebo pri negatívnych očakávaniach v blízkej budúcnosti. Zvýšený záujem poisťovňa zaznamenala krátko po nástupe druhej vlny pandémie na Slovensku.
Podobný nárast zachytila aj poisťovňa Uniqa. „Napriek miernemu poklesu predaja v jarných mesiacoch (ako zrejmý dôsledok začiatku pandémie) sme od leta v rámci predaja životného poistenia zaznamenávali kontinuálny rast. Záujem ľudí o uzatváranie životného poistenia kulminoval na konci minulého roka,“ priblížila hovorkyňa poisťovne Beáta Lipšicová.
Dodáva, že od marca boli nahlásené desiatky poistných udalostí, ktoré sa týkali ochorenia na covid-19. Taktiež vyplácali poistné plnenia v prípade úmrtí následkom ochorenia.
„V prvej polovici roka 2020 sme zaznamenali pokles, avšak následne nárast záujmu o produkty životného poistenia. Išlo o prirodzený jav, keďže sa obmedzila prevádzka našich pobočiek a klienti sa v menšej miere stretávali s pracovníkmi poisťovne. Klientov vo zvýšenej miere zaujímajú pripoistenia PN a pobyt v nemocnici,“ konštatuje hovorkyňa poisťovne Kooperativa Silvia Nosková Illášová.
Podobný trend zachytila aj poisťovňa Allianz. „Oproti minulým rokom evidujeme zvýšený záujem o životné poistenie, najmä krytie choroby a straty príjmu v dôsledku práceneschopnosti alebo hospitalizácie. Takisto oproti minulým rokom evidujeme pokles stornovania poistných zmlúv,“ priblížila špecialistka externej komunikácie poisťovne Helena Kanderková.
V súvislosti so životným poistením zachytili v poisťovni Generali dva modely správania. „Väčšinou išlo o klientov, ktorí si začali uvedomovať hroziace riziko v prípade chýbajúcej poistnej ochrany a pandémia urýchlila ich rozhodnutie uzatvoriť si životné poistenie alebo prehodnotiť ho, navýšiť poistné sumy a chrániť tak seba aj svoju rodinu pred nečakanými situáciami. Avšak stretli sme sa aj s klientmi, ktorí s cieľom ušetriť pristúpili k zrušeniu svojej poistnej zmluvy,“ opísala vedúca komunikácie poisťovne Monika Majerčíková.
Pre poisťovne došlo v čase pandémie aj k zmenám v prístupe ku klientom. „Pandemický rok z pohľadu životného poistenia priniesol skôr zmeny v prístupe ku klientom. Prijaté bezpečnostné opatrenia limitovali možnosti osobného stretávania a bolo nutné hľadať možnosti bezkontaktného (digitálneho) predaja i servisu existujúcich poistných zmlúv,“ doplnila hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová. (tasr)
Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na editori@dennikn.sk.