Minister dopravy Andrej Doležal opakuje, že sa nestotožňuje s odporúčaním ÚHP, aby nekupoval vlakové súpravy za vyše 140 miliónov eur. „Tak chceme čerpať eurofondy alebo nechceme?“ pýtal sa v debate na sociálnej sieti.
Zámer kúpiť 15 motorových jednotiek do žilinského regiónu a 4 elektrické poschodové jednotky na trať Bratislava – Žilina opäť obhajuje aj s tým, že ide o projekt do zásoby. „Môže sa stať, že v priebehu roka – dvoch v našom dobiehajúcom programovom období sa stane, že dostaneme korekcie alebo niektorý projekt bude v omeškaní a budeme mať objem prostriedkov, ktoré nebudeme vedieť dočerpať,“ vysvetľoval Doležal.
Odporúčanie ÚHP sa opiera skôr o to, že Železničná spoločnosť Slovensko potrebuje investície do súprav inde. Vlaky teda podľa analytikov ministerstva financií kupovať treba, ale iné a inak.
Doležal tvrdí aj to, že dieselové vlaky, ktoré plánuje nahradiť v žilinskom regióne, sú staršie, než udáva ÚHP. „Nie je to pravda, na Kysuciach nie sú nové vlaky, naozaj česť výnimkám,“ povedal Doležal.
ÚHP v hodnotení píše, že nové vlaky v nákupnom pláne železničiarov nahradia najmä súpravy pochádzajúce z modernizácie z rokov 2006 až 2010.

Železničiari ignorujú hodnotu za peniaze, za 140 miliónov nakúpia vlaky, aké chcú oni – naftové či s menšou kapacitou
Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na editori@dennikn.sk.