Ceny v reklame a v prieskume trhu boli koncom minulého roka vyššie o vyše 40 percent oproti úrovni pred rokom, ukazujú informácie štatistického úradu. Žiadny iný segment trhových služieb nezaznamenal podobný nárast.
Druhý najvyšší nárast bol v poistení, zaistení a dôchodkovom zabezpečení (o 7 %). Skladové a vedľajšie činnosti v doprave boli drahšie o 6 %, architektonické a inžinierske služby o takmer 5 %.
Naopak, o vyše 2 % sa znížili ceny vo finančných službách okrem poistenia a dôchodkového zabezpečenia a v poštových a kuriérskych službách o 1,5 %.
Celkovo sa ceny vo vybraných trhových službách za rok zvýšili o 1,4 %. (tasr)
Doplnené 3. 3. 2021: Reklamné agentúry združené v Klube reklamných agentúr Slovenska tvrdia, že pri zisťovaní cien neboli dotazované. „Tieto štatistiky podľa nás nereprezentujú skutočný stav v reklamnom priemysle. Práve naopak, je to v rozpore s našimi skúsenosťami. Nami poskytované reklamné služby zaznamenávajú opačný trend a tlak na znižovanie cien,“ píšu agentúry v stanovisku.
K prehláseniu sa pripojili aj ďalšie partnerské asociácie – Slovenská asociácia výskumných agentúr (SAVA), Asociácia digitálnych a marketingových agentúr (ADMA), Asociácia mediálnych agentúr (AMA) a Asociácia public relations Slovenskej republiky (APRSR) a ich členské agentúry.
Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na pripomienky@dennikn.sk.