Panasonic kúpi za 6,5 mld. dolárov americkú softvérovú firmu Blue Yonder, ktorá sa sústreďuje najmä na systémy správy dodávateľských reťazcov. Ide o najväčšiu akvizíciu japonskej spoločnosti od roku 2011.
O transakcii informuje japonský denník Nikkei. Panasonic už vlani kúpil v Blue Yonder pätinový podiel, teraz je vo finálnej fáze rozhovorov o prevzatí firmy.
Prečo je to dôležité
Panasonic dúfa, že podporí svoje hardvérové aktivity prepojením so softvérom. Má veľký podiel na trhoch s kamerami pre obchody a s prenosnými čítačkami čiarových kódov, ktoré sa používajú v logistike.
Spojenie so softvérom na správu dodávateľských reťazcov by malo zvýšiť hodnotu týchto produktov. Blue Yonder poskytuje napríklad systémy na predpovedanie dopytu a automatické objednávanie tovaru.
Kontext
Hodnota globálneho trhu so softvérom na správu dodávateľských reťazcov sa v roku 2019 pohybovala okolo 15 miliárd dolárov. Prognózy hovoria o ďalšom raste o 10 % ročne, pretože podniky digitalizujú svoje aktivity. (čtk, reuters)
Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na pripomienky@dennikn.sk.