Dnes na dennike.sk
- Novinka: Zapnite si odber podcastu eNkonomika
- Ekonomický newsfilter: Do konca roka zostáva 325 dní a 5 miliárd eur zo „starých“ eurofondov
- Slovensko vlani po prvý raz od roku 2008 vykázalo obchodný deficit, dôvodom boli podľa štatistikov drahé energie
- Ján Hargaš skončil ako štátny tajomník u Veroniky Remišovej, nahradí ho Jozef Graňačka, ktorý pracoval v SkyTolle
Najnovšie z témy: Rozhovory, Stimuly na vedu a výskum
Politický marketér Martin Burgr si nemyslí, že parlamentné voľby na Slovensku budú mať jednu tému. „Vzhľadom na roztrieštenosť straníckeho systému bude každý kampaňovať proti niekomu, kto je jeho súper a má podobných voličov. A môže na to používať mobilizáciu cez úplne iného nepriateľa. Neočakával by som jednu tému, chaos tém a konfliktov zostane až do volieb.“

Keby som nemal také veľké oči, firma vôbec nemusela skončiť takto, vraví v rozhovore zakladateľ Dedolesa Jaroslav Chrapko. Kým Dedoles plánoval ambiciózny rast, trh sa zmenil. Aj preto nastali v spoločnosti problémy.

Predstava, že Amerika ťahá za nitky, je absurdná, hovorí americký veľvyslanec Gautam Rana, o dezinformáciách sa minulý týždeň rozprával aj s Robertom Ficom. „Je to ruská dezinformácia. Jej cieľom je, aby ľudia stratili dôveru vo svoje inštitúcie, politických lídrov a tiež spojenectvá. Buďme úprimní, odkiaľ prichádzajú tieto klamstvá? Z Moskvy.“
Petr Pavel sa veľmi nerád opakuje, vraví jeho hovorkyňa Markéta Řeháková. V rozhovore opisuje, ako Pavla počas kampane presviedčali, že má reagovať aj na otázky, ktoré už predtým zodpovedal. Oceňuje aj to, že nie je chaotik ani mikromanažér.
Prezidentský kandidát fyzicky nemôže schvaľovať každý status, ktorý sa na jeho profiloch objaví, vraví marketér Martin Burgr. „V závere kampane Petra Pavla sme postovali okolo 37 výstupov denne, čo sa ešte násobilo všetkými sociálnymi sieťami s rôznymi variáciami. Keď spolupráca trvá nejaký čas, tak sa už vybuduje dôvera a výstupy na sociálne siete sa robia na základe toho, čo kandidát už niekde povedal.“
Babišov štýl kampane by na Slovensku asi fungoval lepšie, vraví Martin Burgr, politický marketér z tímu Petra Pavla. „Postoj k Rusku je v časti populácie omnoho pozitívnejší než v Česku. V českej kampani sa dvaja kandidáti vzájomne obviňovali, kto je proruský, ale v negatívnom zmysle. Ja sa obávam, že na Slovensku by sa tým niektorí chválili,“ povedal v rozhovore.