Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Rozšírenie rozpočtovej diery o pol miliardy podporila polovica opozície
- Ceny benzínu Natural 95 stúpli štvrtý týždeň za sebou, liter sa na slovenských čerpačkách predával za takmer 1,7 eura
- Nezamestnanosť na Slovensku klesla druhý mesiac v rade, voľných pracovných miest pribudlo
- Netflix výrazne prekonal očakávania, v prvom štvrťroku získal 9,3 milióna predplatiteľov
- Apple odstránil z čínskeho obchodu App Store aplikácie WhatsApp a Threads, nariadila mu to čínska vláda
Najnovšie z témy: Dôchodky a dôchodkový vek, Rozhovory
Laser či banky? Pomôžu, no cvičeniu sa nevyhnete, vraví tréner Tomáš Mihalík o technike v knihe Pohyb je liek. „Napríklad laser pôsobí na tkanivo a zlepšuje jeho hojenie, to funguje, ale rieši len následok, nie príčinu.“
Minister práce Erik Tomáš sa vysmieva z KDH, nazval ich farizejmi a za podporu 13. dôchodkov im nič nové nesľúbil. Podľa stanoviska rezortu poslancom hnutia povedal, že daňový bonus v nejakej výške zostane, niektoré dane – napríklad pre bohatých – sa môžu zvýšiť. Z odpovede tiež vyplýva, že nevie vylúčiť ani zmeny v druhom pilieri.
Tento rok je vegetačná sezóna posunutá dopredu o 3 až 4 týždne, takže rastliny čelia vyššiemu riziku mrazov, vraví botanik Jaromír Kučera. Uvádza, že až štvrtina flóry na našom území je nepôvodná. „Invázne druhy rastlín sú natoľko agresívne, že vytlačia všetko pôvodné, čo sa nachádza v biotope. V podstate z neho spravia monokultúru.“
Predčasné dôchodky po odpracovaní 40 rokov budú od 15. mája menej lukratívne. Krátiť sa budú výraznejšie ako dnes – o 0,5 percenta za každý mesiac do riadnej penzie. A minimálny počet rokov sa zo 40 bude postupne zvyšovať. Zmeny schválil vo štvrtok parlament.
Erik Tomáš zaútočil na KDH, poprel dohody výmenou za podporu vyššieho trinásteho dôchodku. Opozičnú stranu nazval „farizejskou“, hrozil jej, že s ňou nebude rokovať. Podľa tvrdení KDH Erik Tomáš napríklad garantoval, že neotvorí a nezníži druhý pilier.
Vytáča ma proteínová panika aj živiny v prášku, vraví v rozhovore vedec v oblasti výživy Tim Spector. „Je to celosvetová marketingová kampaň – vystrašiť ľudí, že nejedia dostatok proteínov. Celkovo ich nepotrebujeme toľko, ako je teraz v móde hovoriť, a už vôbec ich nepotrebujeme zo sladkých proteínových tyčiniek.“