Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Rozšírenie rozpočtovej diery o pol miliardy podporila polovica opozície
- Dôchodcovia budú dostávať pred Vianocami vyšší trinásty dôchodok, poslanci zároveň obmedzili zvýhodnené predčasné penzie po 40 odpracovaných rokoch
- Slovensko predalo štátne dlhopisy za 635 miliónov švajčiarskych frankov, výnosy pre investorov sú nižšie než pri eurových, ale riziková prirážka podobná
- Predaj nových áut v EÚ v marci klesol o päť percent, najvýraznejšie od júla 2022
- Nemecký HDP sa podľa Bundesbanky v prvom štvrťroku pravdepodobne mierne zvýšil, zatiaľ nie je isté, či rast bude pokračovať
Najnovšie z témy: Doprava, Rozhovory, Životné prostredie
Keď politici cielia na staršiu generáciu, môžu využiť, že seniori sú na rozdiel od mladých trpezlivejší a dokážu videu dlhšie venovať pozornosť, vraví Marek Mach, aktivista z Mladí proti fašizmu. „Preto dobre funguje, keď niekto zo súčasnej vlády natočí 10-minútové video na Facebook. Ľudia, pre ktorých to video tvorí, si ho pozrú do konca a budú ho zdieľať, pretože sa im páči.“
Vranovskú celulózku Bukocel dvojmiliónová pokuta za nenakúpené emisné povolenky nezavrie. Firma chce pokračovať a so štátom už rokuje o splátkovom kalendári. Do finančných problémov ju vraj dostal nedostatok dreva a zníženie výroby.
Konšpirátorov ani politikov sa nebojím, vraví v podcaste Generácia N Marek Mach, mladý aktivista a influencer, ktorý vytvára mnohé úspešné videá a zorganizoval viaceré volebné vlaky. V mobile nemá žiadne sociálne siete, čas strávený na nich vníma ako stratený.
Štát podľa ministra dopravy Jozefa Ráža bude tento rok vyhlasovať súťaže na chýbajúce úseky kysuckej diaľnice D3 za vyše miliardy eur. Ako prvý chcú spustiť tender na úsek medzi Čadcou a Oščadnicou s druhou rúrou tunela Horelica za 200 miliónov eur.
Váš minister vnútra legitimizoval extrémistu. Je to nebezpečné, vraví popredná odborníčka na antisemitizmus Deborah Lipstadt. Rozhovor Matúša Šutaja Eštoka s Danielom Bombicom podľa nej vyslal signál, že prejavy antisemitizmu a internetovej agresie sú v poriadku.
Mestá, obce aj napríklad železnice sa môžu uchádzať o 350 miliónov eur z eurofondov na mestskú dopravu. Peniaze sa dajú využiť napríklad na nákup nových električiek, autobusov či trolejbusov, prestupné terminály, signalizáciu či dispečerské systémy.