Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Poslancov zmietol chaos, ktorý sami vytvorili
- Veľkoobchodné ceny plynu pre európsky trh pokračujú v poklese na nové dvojročné minimá, dostali sa pod 25 eur
- Benzín na slovenských čerpačkách opäť zdražel, je však lacnejší než pred rokom
- Prezidentka vetovala stavebný zákon od Sme rodina, poslancom vrátila aj predĺženie funkčných období ľuďom v agentúre pre nájomné bývanie
Najnovšie z témy: Andrej Doležal, Diaľnice a cesty, Obchvat Bratislavy
Obchvat Zvolena sa v najbližších desiatich rokoch stavať nezačne, myslí si šéf projektantskej spoločnosti Amberg Engineering Slovakia Martin Bakoš. Najviac sa zasekol na spore o trasu.
Firmu CzechToll Národná diaľničná spoločnosť už dvakrát vyhlásila za víťaza súťaže o základ budúceho mýta, ale výsledok stále nie je platný. Úrad pre verejné obstarávanie nariadil diaľničiarom zrušiť výsledok hodnotenia a ešte raz preskúmať víťaznú ponuku.
Obchvat Tvrdošína by podľa ministra dopravy Pavla Lančariča mohol byť dokončený na jeseň, júnový termín sa nestihne. Dodal, že nemá informácie o takých vážnych problémoch na stavbe, aby bol odklad ešte dlhší.
Samotná výstavba úseku D1 Turany – Hubová by mohla trvať päť či šesť rokov. „Dalo by sa to aj rýchlejšie, závisí to potom už iba od organizácie výstavby, či budete napríklad tunel raziť z jednej alebo z oboch strán a podobne,“ hovorí Martin Bakoš, šéf spoločnosti Amberg Engineering Slovakia, ktorá projektuje diaľnice.

Blíži sa najväčší útlm vo výstavbe diaľnic od pádu socializmu, hovorí Martin Bakoš, šéf projektantskej spoločnosti Amberg Engineering Slovakia. Problém s tempom vidno nielen v tendroch na diaľničnú výstavbu, ale už v nákupe diaľničných projektov.
Pozemkový fond bude môcť predať či darovať niektoré verejné pozemky napríklad pod cestami. Dosiaľ platil plošný zákaz prevodu pozemkov mimo zastavaných častí obcí, ktoré nie sú v pozemkových knihách. Výnimky presadil poslanec OĽaNO Martin Fecko.