Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Fico zahral maďarskou kartou a získal hlas Forróa pre Pellegriniho
- Nálada v slovenskej ekonomike sa po štyroch mesiacoch rastu zhoršila, nižšia dôvera bola v službách, maloobchode aj stavebníctve
- Vláda schválila Rašiho návrh na uvoľnenie podmienok tendrov aj Tarabovo obmedzenie pripomienkovania vplyvov na životné prostredie
- Ekonomické inštitúty výrazne znížili odhad rastu HDP Nemecka, najväčšiu európsku ekonomiku označili za chradnúcu
Najnovšie z témy: Ako to číta Ivan Mikloš
Od tejto koalície možno čakať reformy až vtedy, keď ju k nim dotlačí Európska únia alebo nespokojní veritelia, hovorí Ivan Mikloš. Bývalý minister financií vo svojom pravidelnom komentári ukazuje, že štvrtá vláda Roberta Fica ignoruje zásady úspešnej ekonomickej transformácie.
Rozdiel medzi realitou a vnímanou realitou nebol nikdy väčší ako dnes, píše Ivan Mikloš. Práve v tom spočíva najdôležitejšia príčina ohrozenia liberálnej demokracie a medzinárodného liberálneho poriadku.
Krajiny východnej Európy, ktoré nemajú ochranu NATO a EÚ, sa ocitli v „sivej zóne“, z ktorej sa chcú čo najskôr dostať, píše Ivan Mikloš. Premiér Fico podľa neho robí všetko pre to, aby Slovensko o spomínanú ochranu prišlo. Podľa Mikloša je to tým, že musí vystupovať ako líder systému a zároveň antisystému.
Ak Rusko uspeje na Ukrajine, Slovensko bude ohrozené viac ako ktorákoľvek iná európska krajina, píše Ivan Mikloš. Rusko môže testovať súdržnosť NATO cez vojenské provokácie a hybridné akcie v Pobaltí alebo na severe Fínska. Prečo by to však robilo tam, keď to môže urobiť na Slovensku, ktorého premiér šíri kremeľskú propagandu?
Transatlantická spolupráca sa otriasa v základoch, píše Ivan Mikloš. Pred voľbami sa všetky oči upierajú na Ameriku, problémy vo vzťahoch však nie sú dané len tým, čo sa deje v USA, ale do značnej miery tým, čo sa stalo, ale aj nestalo v EÚ.
Deflácia, ktorou trpí ekonomika Číny, znamená zároveň zlacňovanie jej vývozu, píše Ivan Mikloš. Silu čínskej konkurencie ilustruje na tom, že najlacnejší elektromobil Tesly stojí 39-tisíc dolárov a ten od BYD 12-tisíc. Lacné čínske autá majú pre Európu aj výhody – napríklad spomaľujú infláciu a urýchľujú dekarbonizáciu.