Nárast objemu nákupov na internete sa na Slovensku vlani podľa cenového porovnávača Heureka spomalil na 19 %, čo predstavuje 2,08 miliardy eur. Dvojciferné prírastky zaznamenali najmä v prvom štvrťroku, v ďalších bol už nárast nižší.
Nárast je podľa dát Heureky najpomalší za posledné štyri roky. V roku 2020, teda v prvom roku pandémie, vyčíslili prírastok na 29 %.
Podrobnejšie údaje
- V prvom štvrťroku 2021 objem nákupov online rástol o 65 %. Na Slovensku vtedy platili obmedzenia proti pandémii vrátane zákazu vychádzania. Naopak, v prvých troch mesiacoch roka 2020 sa ešte pandémia len začínala.
- V ďalších kvartáloch 2021 dosiahol podľa Heureky medziročný rast 5 až 8 %.
- Najväčšie prírastky zaznamenali v kategóriách oblečenie a móda (34 %), dom a záhrada (31 %), nábytok (30 %), kozmetika a zdravie (27 %) a jedlo a nápoje (24 %). Oblečenie, nábytok a potraviny pritom podľa šéfa skupiny Heureka Tomáša Bravermana nie sú pre nákupy online štandardné.
Zdroj – Heureka Group
Čo hovoria iné štatistiky
- Maloobchodné tržby sleduje na Slovensku štatistický úrad. Heureka vyčíslila objem internetových nákupov, z ktorého mohli profitovať zahraničné e-shopy. Štatistici zas sledujú tržby obchodov na Slovensku.
- Kategória, kam patria aj internetové obchody, zaznamenávala väčšinu roka 2021 dvojciferné medziročné prírastky. Posledné dáta sú za november 2021 (+ 11,5 %).
- Za celý rok 2020 predstavoval podľa štatistikov nárast 2,3 %.