Firma CATL začala v Číne poskytovať službu výmeny batérií do elektromobilov, vodiči si ju môžu vymeniť za jednu minútu. Cieľom je vyriešiť obavy z dojazdu, nepohodlie pri dobíjaní a vysoké náklady na batérie pre majiteľov elektroáut.
Výrobca batérií zriadi výmenné stanice v desiatich mestách po celej Číne. Služba umožní šoférom vymeniť na stanici svoju vybitú batériu za čerstvo nabitú.
Prvým vozidlom, s ktorým bude služba EVOGO kompatibilná, je viacúčelové auto Bestune NAT od automobilky FAW. V budúcnosti bude ponuka rozšírená o ďalšie modely.
Riešenie od CATL prichádza v období, keď sa výrobcovia elektromobilov predbiehajú v znižovaní nákladov a odstránení obáv z dojazdu. Chcú zvýšiť atraktivitu svojich produktov, najmä v Číne, kde predaj elektromobilov výrazne rastie.
Ako riešia dojazd ďalší:
- Čínska automobilka Nio od roku 2000 postavila v Číne sieť 700 staníc na výmenu batérií. Umožňuje majiteľom áut Nio vymeniť batériu za plne nabitú za tri minúty.
- Automobilka Geely chce do roku 2025 zriadiť po celom svete 5-tisíc staníc na výmenu batérií do elektromobilov.
- Tesla má dobíjacie stanice Supercharger, na ktorých dobitie auta na 322 kilometrov dojazdu trvá zvyčajne 15 minút. V minulosti testovala plán ponúkať zákazníkom výmenu batérií, nakoniec od neho ustúpila.
- Mimo Číny pracuje Honda s firmami Yamaha a Piaggio na vývoji vymeniteľných batérií do ľahkých elektrických vozidiel.
- Začínajúca americká firma Ample sa spojila s Uberom a bude ponúkať vodičom Uberu v Kalifornii službu výmeny batérií. (čtk, reuters)