Unilever sa zrejme vzdal zámeru kúpiť divíziu firmy GSK, pod ktorú spadajú značky ako zubná pasta Sensodyne či liek Panadol. GSK vlani odmietla celkovo tri ponuky, z ktorých posledná znela na 50 miliárd libier.
Britský výrobca potravín a spotrebného tovaru dnes informoval, že ponuku už nezvýši. GSK predtým uviedla, že ponuky firmu aj jej vyhliadky výrazne podhodnotili, a že sa bude držať pôvodného plánu uviesť tento podnik samostatne na burzu.
Zdroje agentúry Bloomberg a denníka Financial Times cez víkend uvádzali, že Unilever je ochotný ponuku ešte zvýšiť a v hre je viac než 60 miliárd libier.
Divízia GSK zdravotnej starostlivosti pre spotrebiteľov funguje ako spoločný podnik s americkou farmaceutickou spoločnosťou Pfizer.
Unilever predáva širokú škálu spotrebného tovaru od od majonéz Hellmann’s, cez čaje Lipton až po zmrzlinu Ben & Jerry’s. K najznámejším značkám starostlivosti o telo patria mydlá Dove či dezodoranty Rexona.
Na newyorskej burze si okolo 20.00 SEČ pripisovali akcie Unileveru takmer 9 %, akcie GSK, naopak, viac než 2 % strácali. Unilever sa však po špekuláciách o zvýšení ponuky prudko oslabil už o deň skôr, keď jeho akcie klesli najnižšie za päť rokov. (čtk, reuters)