Amazon otvorí v USA svoj prvý kamenný obchod s oblečením, ktorý bude využívať moderné technológie. Predajňa Amazon Style okrem iného zákazníkom pomocou algoritmu ponúkne, čo by si mali vyskúšať.
Obchod s rozlohou 2787 štvorcových metrov vznikne tento rok neďaleko Los Angeles, okrem oblečenia ponúkne aj obuv a doplnky. Cieľom je prilákať širokú škálu kupujúcich a ponúknuť stovky značiek, uviedla výkonná šéfka Amazon Stylu Simoina Vasenová.
Ako to bude fungovať
Obchod bude pri výbere oblečenia používať technológie, zákazníci si napríklad smartfónom odomknú aj skúšobnú kabínku. Tá bude vyzerať ako šatňa s osobným priestorom, z ktorej kupujúci nebude musieť odísť, ak bude chcieť pokračovať v nákupoch.
V každej kabínke bude dotyková obrazovka, pomocou ktorej bude môcť zákazník požiadať o ďalší tovar. Ten mu personál obchodu prinesie do bezpečnej obojstrannej skrine do niekoľkých minút. „Je to ako kúzelná skriňa so zdanlivo nekonečným výberom,“ uviedla Vasenová.
Kontext
Amazon vstupuje do segmentu kamenných obchodov s módou v čase, keď odsunul Walmart z prvého miesta v predaji oblečenia v USA, okrem iného vďaka rozmachu predaja cez internet počas pandémie.
V posledných rokoch sa Amazon presadzuje v oblasti módy vrátane predaja vlastných značiek. V septembri 2020 spustil internetový obchod Luxury Stores. (čtk, reuters)