Autobusová linka medzi Bratislavou a Hainburgom by sa mala obnoviť. Na jej financovaní sa majú podieľať Bratislavský samosprávny kraj a spolková krajina Dolné Rakúsko, ráta sa aj príspevkom bratislavskej samosprávy, o tom však ešte musí rozhodnúť mestské zastupiteľstvo.
Spolková krajina Dolné Rakúsko plánuje svoje spolufinancovanie na úrovni 33,33 percenta na celkových nákladoch (po odpočítaní príjmov). Bratislavský samosprávny kraj a hlavné mesto sa dohodli na prerozdelení zvyšnej časti potrebnej na financovanie linky, a to v pomere 64 k 36 percentám.
„Náklady na prevádzku cezhraničnej linky a konkrétny finančný vklad mesta Bratislava na spolufinancovanie sa pohybuje podľa vybraného variantu (polhodinový/hodinový takt) a odhadovaného počtu cestujúcich (pesimistický/optimistický variant) medzi približne 34 000 až 85 000 eur,“ píše sa v dokumentoch predložených na rokovanie zastupiteľstva.
Ak autobusové spojenie medzi Bratislavou a Hainburgom začne opäť premávať, očakáva sa prevádzka v režime takzvaného hodinového taktu a zároveň sa počíta s tým, že sa postupne obnoví počet cestujúcich na úroveň z roku 2019. Vklad mesta sa v tomto prípade predpokladá asi 60 000 eur.
V prípade dostatočného záujmu o túto linku by sa mohlo prejsť na režim polhodinového taktu, čo by však pri vysokej obsadenosti linky nemalo mať takmer žiadny dosah na výšku príspevku mesta.
Od 15. novembra 2021 nie je v prevádzke žiadna autobusová linka spájajúca Bratislavu s jej rakúskym okolím. V rakúskej prihraničnej oblasti pritom žije početná slovenská komunita dochádzajúca do hlavného mesta SR. (tasr)