Lifestylový web pre mladých Refresher získal takmer 2-miliónovú investíciu z platformy Crowdberry a plánuje sa rozšíriť do ďalších krajín, napríklad do Maďarska. Novým strategickým investorom média sa stane maďarská skupina Central Media Group.
Investíciu plánuje Refresher využiť najmä na zrýchlenie expanzie na českom, ako aj na ďalších stredoeurópskych trhoch s cieľom vybudovať lifestylový mediálny portál na medzinárodnej úrovni. Chce sa zároveň sústrediť na nové projekty, rozšíriť možnosti v oblasti monetizácie obsahu a posilniť tím.
„Aj vďaka investícii budeme vedieť pokračovať v raste, skvalitňovaní obsahu, inšpirovaní, edukácii a zabávaní našej cieľovej skupiny na Slovensku, v Čechách a na ďalších trhoch,“ povedal Gábor Boros, CEO a zakladateľ Refreshera.
Viac informácií:
- Refresher patrí medzi 20 najnavštevovanejších webov na Slovensku.
- Slovenská a česká verzia Refreshera majú spoločne 3 milióny unikátnych používateľov mesačne.
- V roku 2021 dosiahla firma konsolidované tržby na úrovni 1,8 milióna eur (medziročný rast o 77 %).
- V prvom kvartáli 2022 dosiahla firma rekordné tržby, medziročne vzrástli o 104 %.
- Refresher nedávno spustil anglickú verziu na doméne refresher.com, upevňuje svoju pozíciu na českom trhu a plánuje rozšírenie do ďalších krajín. Expanzia na maďarský trh by mala prísť už v októbri tohto roku.
Celková suma investície je 1,96 milióna eur, z ktorej 1,2 milióna eur prislúcha investorom Crowdberry prevažne zo Slovenska, ale aj z Česka.
Zvyšok investície patrí skupine Central Media Group (Central Médiacsoport), ktorá je jedným z najväčších nezávislých vydavateľov v Maďarsku. V portfóliu má okrem iného spravodajský web 24.hu, ktorý je kritický k vláde Viktora Orbána, týždenník pre ženy Nők Lapja, maďarskú verziu časopisu National Geographic, portál o zdraví Házipatika či stránku o varení Nosalty.
„Vidíme, že slovenský a český mediálny trh sú oveľa rozvinutejšie a v mnohom majú náskok pred maďarským trhom. Refresher pristupuje inovatívne k tvorbe obsahu a nastaveniu obchodného modelu, ktorý reaguje na potreby mladej generácie a inzerentov. Tieto poznatky chceme začleniť do podnikania našej spoločnosti,“ povedal Zoltán Varga, CEO a predseda predstavenstva Central Media Group. (n, forbes)