Poisťovňa Uniqa musela zabezpečiť repatriáciu ôsmich klientov Alchemy Travel z USA po ohlásení úpadku cestovky. Počet klientov, ktorí na uhradené zájazdy neodcestovali a neodcestujú, je podľa poisťovne dnes ťažké presne určiť.
Cestovná kancelária síce poisťovni poskytla zoznam ľudí, ktorí si u nej objednali pobyty, podstatné však bude, koľkí si uplatnia škodovú udalosť z úpadku tejto cestovky.
„V zmysle platnej legislatívy platí, že poškodení klienti majú od vyhlásenia podania konkurzu cestovnej kancelárie 6 mesiacov, počas ktorých môžu zaslať hlásenie škodovej udalosti. Poisťovňa môže pristúpiť výplate vzniknutej škody a uskutočniť ju až po uplynutí tejto lehoty,“ uviedla pre Denník E hovorkyňa poisťovne Beata Lipšicová.
Podľa údajov zverejnených na webe bola Alchemy Travel poistená pre prípad úpadku na sumu 122 000 eur. Z poistnej sumy sa prioritne musia uhradiť náklady za repatriáciu klientov, ktorí sa v čase podania návrhu konkurzu zo strany CK nachádzali v zahraničí.
„Po uplynutí 6 mesiacov poisťovňa vyplatí uplatnené nároky až do výšky poistnej sumy (po odpočítaní nákladov na repatriáciu). Od poistnej sumy sa totiž odpočítajú náklady vynaložené na repatriáciu klientov, ktorá sa vždy rieši prednostne a poisťovňa ju nemôže obmedziť. Preto v deň vyhlásenia úpadku CK poisťovňa spravidla nemôže potvrdiť, či klientom vyplatí plnú výšku vzniknutej škody za neuskutočnené a uhradené služby v zmysle zmluvy o obstaraní zájazdu,“ dodala Lipšicová.