Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Rozšírenie rozpočtovej diery o pol miliardy podporila polovica opozície
- Ceny benzínu Natural 95 stúpli štvrtý týždeň za sebou, liter sa na slovenských čerpačkách predával za takmer 1,7 eura
- Nezamestnanosť na Slovensku klesla druhý mesiac v rade, voľných pracovných miest pribudlo
- Netflix výrazne prekonal očakávania, v prvom štvrťroku získal 9,3 milióna predplatiteľov
- Apple odstránil z čínskeho obchodu App Store aplikácie WhatsApp a Threads, nariadila mu to čínska vláda
Najnovšie z témy: Gastro a jedlo
Žiadna dobrá reštaurácia by nemala mať detské menu, myslí si genetický epidemiológ Tim Spector a varuje, že kuracie nugetky obsahujú všetko, čo je v stravovaní nesprávne. „Kulinársky vyspelé krajiny v Stredomorí vám detské menu neponúknu, pretože deti jedia to čo dospelí, a tak by to podľa mňa malo byť,“ vraví v rozhovore.
Vytáča ma proteínová panika aj živiny v prášku, vraví v rozhovore vedec v oblasti výživy Tim Spector. „Je to celosvetová marketingová kampaň – vystrašiť ľudí, že nejedia dostatok proteínov. Celkovo ich nepotrebujeme toľko, ako je teraz v móde hovoriť, a už vôbec ich nepotrebujeme zo sladkých proteínových tyčiniek.“
Gastrobiznis utrpel v čase pandémie aj vysokej inflácie, no teraz má za sebou mimoriadne úspešný rok. Z hospodárskych výsledkov firiem za rok 2023 vyplýva, že viac sa darilo už iba službám.
Geneticky modifikované potraviny sú bezpečné, no aj tak zostávajú strašiakom, ktorý rozdeľuje poľnohospodárov, politikov aj laickú verejnosť. Európska únia začína po rokoch uvoľňovať ich prísnu reguláciu. V analýze vysvetľujeme, čo to bude znamenať, aj to, ako samotná genetická mutácia prebieha.
V Bratislave otvorili prvú tréningovú kaviareň, kde pracujú ľudia s duševným ochorením. Dostanú v nej šancu zaradiť sa do pracovného procesu, čo im otvára možnosť nájsť si neskôr zamestnanie v „nechránenom“ prostredí. „Vďaka zamestnaniu sa naučia mnoho o svojej diagnóze a aj to, koľko toho zvládnu,“ vraví zakladateľ Martin Zambor.
Keď McDonald’s prestal automaticky dávať na nápoje vrchnáky, reakcie zákazníkov boli väčšinou neutrálne alebo mierne pozitívne, hovorí riaditeľka reťazca pre Ukrajinu, Slovensko a Česko Julia Badritdinovová. Viac sa diskutovalo o nahradení plastových slamiek papierovými.