Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Odtrhnuté ceny potravín robia zle aj ekonomike, ale politici by ich mali nechať tak
- Štát chystá stoeurové príspevky ľuďom s nízkym príjmom, zvýšiť sa majú aj príspevky na bývanie a v hmotnej núdzi
- Rozhodnutie o zákaze nedeľného predaja parlament odsunul na máj a jún, schválil rýchle peniaze obciam, mestám a župám
- Medziročná inflácia v eurozóne v marci klesla na ročné minimum 6,9 percenta, problémom sú stále ceny potravín
- Poľsko, Slovensko a ďalšie krajiny chcú zásah EÚ proti ukrajinskému obiliu, inak budú žiadať obnovenie ciel a kvót
Najnovšie z témy: Doprava, Železnice
Ministerstvo financií vraví, že štát dáva na údržbu železničných tratí čoraz viac peňazí, hoci sú dlhodobo v zlom stave. O situácii na železniciach sa začalo viac hovoriť po sťažnosti Českých dráh, ktorým sa v Žiline vykoľajilo pendolino.
Aerolínie Iberia naberú v 1. polroku viac ako dvetisíc zamestnancov, chystajú sa na veľkonočný a letný nápor cestujúcich. Na konci minulého roka mal španielsky dopravca zo skupiny IAG vyše 17-tisíc pracovníkov.
Zelený newsfilter: „Tryskáčom“ na kávičku do Viedne? Niektorí s tým nemajú problém, Greenpeace to chce zakázať
- Z Porsche sa stáva nečakane jeden z najzelenších investorov na Slovensku
- Zemplínčania bojujú viac so štátom než s ďalšou ekologickou katastrofou
- Austrálska firma vytvorila mäso vyhynutého mamuta
Rusko a India rokujú o rozšírení využitia námornej trasy v Severnom mori, ktorá prechádza Arktídou. Moskva chce, aby sa stala hlavnou námornou trasou, a investuje tam preto vysoké sumy do infraštruktúry.
Česko sa Slovensku vzďaľuje a vidno to čoraz jasnejšie, píše Newsfilter po tom, čo české železnice adresovali tým slovenským nahnevaný list. „Nie je to chyba kapitalizmu ani demokracie. Na vine sú obyvatelia tejto krajiny, ktorí vo svoj prospech nedokážu využiť jedno ani druhé. Česi napriek tomu, že majú tiež ďaleko k dokonalosti, jednoducho svoju šancu využívajú lepšie.“

Najviac emisií v doprave v EÚ vytvárajú osobné autá, ukazujú dáta Európskej environmentálnej agentúry. Predstavujú oveľa väčší problém než kamióny, nákladné lode a lietadlá. Preto Európska komisia tlačila na zákaz predaja nových spaľovacích áut už v roku 2035.