Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Ak chcete robiť pre štát a mať vysoký plat, dorovná vám ho oligarcha
- Rozpočtová rada očakáva vyšší schodok verejných financií, namiesto 5,6 percenta predpokladá 6 percent HDP
- Ceny benzínu na Slovensku stúpli o štyri percentá, sú najvyššie od novembra a blížia sa k cene nafty
- Košický U. S. Steel prehĺbil stratu, beží však na všetky tri pece
- Nezamestnanosť v USA prekvapivo klesla na 3,4 percenta, najnižšie za polstoročie
Najnovšie z témy: Diaľnice a cesty
Sme rodina prešlo na ďalšie rokovanie parlamentu viacero návrhov. Jedným z nich chce strana dosiahnuť, aby rodičovské dôchodky dostávali aj rodičia policajtov či vojakov, a to aj spätne od januára. Ďalší by oslabil postavenie Útvaru hodnoty za peniaze pri hodnotení diaľničných projektov.

Bratislavský samosprávny kraj chce viesť trasu obchvatu Svätého Jura cez rezerváciu Šúr s najvyšším stupňom ochrany a medzinárodne významnú mokraď. Ide pritom o lokalitu unikátnu v celej strednej Európe.
Hrubá stavba tunela Višňové by mala byť hotová o rok a pol, no štát preň ešte neobjednal technológie. Národná diaľničná šiestykrát posunula termín zbierania ponúk na ich dodávku. Práce na technológiách pritom môžu trvať dva roky.
Prepojenie diaľnice D1 s R1 v Ružomberku by si vyžiadalo náročné tunely, relatívne drastické zásahy do prírody, ale so šancou obslúžiť viac dopravy. Alternatíva severojužného prepojenia cez Martin by fungovala opačne. Detailne to má posúdiť nová štúdia, ktorú práve dokončujú.

Onedlho bude hotová štúdia, ktorá by mohla poradiť štátu, kde prepojiť diaľnicu D1 s R1. Základné varianty sú cez Martin alebo cez Banskú Bystricu a Ružomberok. K reálnej stavbe takéhoto projektu je však ešte ďaleko.
Národná diaľničná spoločnosť urobí štúdiu uskutočniteľnosti pre druhú rúru tunela Branisko. Tá by mala priniesť odpovede na otázky, kedy by sa druhá rúra mohla stať skutočnosťou a koľko by to mohlo stáť.