Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Rusi nahradili európsky tovar čínskym, my ich plyn stále nakupujeme vo veľkom
- Ambulancie dostanú o 283 miliónov eur viac, podľa premiéra Eduarda Hegera nebudú zavádzať poplatky
- Ceny benzínu sa na Slovensku zvýšili, Natural 95 sa opäť predával nad 1,5 eura za liter
- Obce a mestá chcú vypnúť na polhodinu osvetlenie, protestujú proti cenám energií
- Výrobca hračiek Hasbro prepustí zhruba 15 percent zamestnancov, teda približne tisíc ľudí
Najnovšie z témy: Andrej Doležal, Diaľnice a cesty
Prepojenie diaľnice D1 s R1 v Ružomberku by si vyžiadalo náročné tunely, relatívne drastické zásahy do prírody, ale so šancou obslúžiť viac dopravy. Alternatíva severojužného prepojenia cez Martin by fungovala opačne. Detailne to má posúdiť nová štúdia, ktorú práve dokončujú.

Onedlho bude hotová štúdia, ktorá by mohla poradiť štátu, kde prepojiť diaľnicu D1 s R1. Základné varianty sú cez Martin alebo cez Banskú Bystricu a Ružomberok. K reálnej stavbe takéhoto projektu je však ešte ďaleko.
Národná diaľničná spoločnosť urobí štúdiu uskutočniteľnosti pre druhú rúru tunela Branisko. Tá by mala priniesť odpovede na otázky, kedy by sa druhá rúra mohla stať skutočnosťou a koľko by to mohlo stáť.
Predaj diaľničných známok na Slovensku vlani medziročne vzrástol o pätinu na 88,7 milióna eur. Výnos je tiež vyšší než v roku 2019, teda poslednom roku pred pandémiou, keď dosiahol necelých 80 miliónov.
Už týždeň sa stavbári v Poprade snažia podoprieť most ponad cestu I/66 na Ulici L. Svobodu a Suchoňovej. Po diagnostike totiž označili stavebno-technický stav mostného objektu za havarijný.
Tento rok by mala byť hotová štúdia severojužného prepojenia Slovenska. Jej cieľom je posúdiť, či je lepšie potiahnuť R1 od Bystrice cez Slovenskú Ľupču a Nízke Tatry po Ružomberok, alebo prepojiť D1 cestou R3 od Žiaru nad Hronom do Martina.