Dnes na dennike.sk
- Novinka: Zapnite si odber podcastu eNkonomika
- Ekonomický newsfilter: Komu vyhovuje predlžovanie doby kešu
- Ministerstvo financií zlepšilo prognózu ekonomiky, počíta aj so spomalením inflácie
- Sme rodina presadzuje obnovenie plošných dotácií na školské obedy, podľa poslancov Sme rodina a OĽaNO to majú zaplatiť aj banky
- Produkcia nemeckého priemyslu medziročne klesla o 0,6 percenta, oproti roku 2019 zaostáva o 5 percent
Najnovšie z témy: Diaľnice a cesty, Obchvat Bratislavy
Sme rodina prešlo na ďalšie rokovanie parlamentu viacero návrhov. Jedným z nich chce strana dosiahnuť, aby rodičovské dôchodky dostávali aj rodičia policajtov či vojakov, a to aj spätne od januára. Ďalší by oslabil postavenie Útvaru hodnoty za peniaze pri hodnotení diaľničných projektov.

Bratislavský samosprávny kraj chce viesť trasu obchvatu Svätého Jura cez rezerváciu Šúr s najvyšším stupňom ochrany a medzinárodne významnú mokraď. Ide pritom o lokalitu unikátnu v celej strednej Európe.
Hrubá stavba tunela Višňové by mala byť hotová o rok a pol, no štát preň ešte neobjednal technológie. Národná diaľničná šiestykrát posunula termín zbierania ponúk na ich dodávku. Práce na technológiách pritom môžu trvať dva roky.
Prepojenie diaľnice D1 s R1 v Ružomberku by si vyžiadalo náročné tunely, relatívne drastické zásahy do prírody, ale so šancou obslúžiť viac dopravy. Alternatíva severojužného prepojenia cez Martin by fungovala opačne. Detailne to má posúdiť nová štúdia, ktorú práve dokončujú.

Onedlho bude hotová štúdia, ktorá by mohla poradiť štátu, kde prepojiť diaľnicu D1 s R1. Základné varianty sú cez Martin alebo cez Banskú Bystricu a Ružomberok. K reálnej stavbe takéhoto projektu je však ešte ďaleko.
Národná diaľničná spoločnosť urobí štúdiu uskutočniteľnosti pre druhú rúru tunela Branisko. Tá by mala priniesť odpovede na otázky, kedy by sa druhá rúra mohla stať skutočnosťou a koľko by to mohlo stáť.