Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Odtrhnuté ceny potravín robia zle aj ekonomike, ale politici by ich mali nechať tak
- Štát chystá stoeurové príspevky ľuďom s nízkym príjmom, zvýšiť sa majú aj príspevky na bývanie a v hmotnej núdzi
- Rozhodnutie o zákaze nedeľného predaja parlament odsunul na máj a jún, schválil rýchle peniaze obciam, mestám a župám
- Medziročná inflácia v eurozóne v marci klesla na ročné minimum 6,9 percenta, problémom sú stále ceny potravín
- Poľsko, Slovensko a ďalšie krajiny chcú zásah EÚ proti ukrajinskému obiliu, inak budú žiadať obnovenie ciel a kvót
Najnovšie z témy: Doprava, Košice, Samosprávy
Aerolínie Iberia naberú v 1. polroku viac ako dvetisíc zamestnancov, chystajú sa na veľkonočný a letný nápor cestujúcich. Na konci minulého roka mal španielsky dopravca zo skupiny IAG vyše 17-tisíc pracovníkov.
Obce, mestá a župy dostanú do konca apríla naraz 244 miliónov eur, zrýchlene to schválil parlament. Ide o peniaze z firemných daní, ktoré im pôvodne mal štát posielať postupne celý rok ako kompenzácie za výpadky po schválení balíčka Igora Matoviča.
Zelený newsfilter: „Tryskáčom“ na kávičku do Viedne? Niektorí s tým nemajú problém, Greenpeace to chce zakázať
- Z Porsche sa stáva nečakane jeden z najzelenších investorov na Slovensku
- Zemplínčania bojujú viac so štátom než s ďalšou ekologickou katastrofou
- Austrálska firma vytvorila mäso vyhynutého mamuta
Poslanci odsúhlasili, že skoršie vyplatenie firemnej dane pre samosprávy prerokujú zrýchlene. Ide o vládny návrh, vďaka ktorému by mestá, obce a vyššie územné celky mali do 28. apríla tohto roka dostať od štátu 244,3 milióna eur. Slúžiť by mali ako pomoc pri platení zvýšených súm za energie. O novele bude plénum rokovať vo štvrtok.
Rusko a India rokujú o rozšírení využitia námornej trasy v Severnom mori, ktorá prechádza Arktídou. Moskva chce, aby sa stala hlavnou námornou trasou, a investuje tam preto vysoké sumy do infraštruktúry.

Najviac emisií v doprave v EÚ vytvárajú osobné autá, ukazujú dáta Európskej environmentálnej agentúry. Predstavujú oveľa väčší problém než kamióny, nákladné lode a lietadlá. Preto Európska komisia tlačila na zákaz predaja nových spaľovacích áut už v roku 2035.