Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Regulované malé firmy budú mať drahé energie dotované po celý rok
- Európska komisia žaluje Slovensko, neprevzalo smernicu o obnoviteľných zdrojoch energie a nevyriešilo skládky
- Najvyšší správny súd potvrdil Košiciam pozemky pod U. S. Steelom, spor sa ťahal 25 rokov
- Prepúšťajú ďalšie technologické firmy, SAP škrtne 2,5 percenta miesta, IBM 1,5 percenta
- Odbyt smartfónov bol vlani najslabší od roku 2013, prispela k tomu aj rekordne slabá vianočná sezóna
Najnovšie z témy: Železnice
Počas letnej sezóny budú opäť premávať autovlaky z Bratislavy do chorvátskeho Splitu. Prvý vypraví ZSSK spolu s ÖBB 3. mája. Vlakov pôjde viac než vlani, no oproti minulému roku sa zvýšia minimálne ceny za prepravu auta.
V prípade vlaňajšej nehody vlakov pri Vrútkach so 74 zranenými obvinili rušňovodiča z prečinu všeobecného ohrozenia. Rušeň vtedy narazil do stojacej súpravy osobného vlaku, ktorému mieril na pomoc. Viacero ľudí utrpelo ťažké zranenia, škoda bola štyri milióny eur. (ta3)

Verejná doprava mala v novembri viac cestujúcich než vlani, naďalej však nedosahovala úroveň roka 2019. Týka sa to železníc aj prímestských či diaľkových autobusov. Najbližšie k predpandemickej úrovni mala MHD.
Dopravné firmy a zasielatelia sa môžu uchádzať o 16 miliónov eur z plánu obnovy na projekty v takzvanej kombinovanej doprave. Ide typicky o dopravu, kde sa tovar vezie časť trasy po železnici a potom sa kontajner preloží na kamión.
Poplatkom za kúpu lístkov na vlak v pokladniciach chcú železnice priviesť ľudí k nákupom online, povedal minister dopravy Andrej Doležal. „Nesledujeme tým nič iné, len to, aby sme motivovali cestujúcich, aby sa v 21. storočí, v roku 2023, orientovali viac na online svet a kupovali si lístky online.“
Železnice majú v prepravnom poriadku nový poplatok za nákup lístka v pokladnici, predbežne 50 centov. Zatiaľ ho neuplatňujú a tvrdia, že najmenej niekoľko mesiacov ešte nebudú.